۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۵۶۱
efaf hejab panel 1eftetahie (9)

مهناز ملانظری در همایش دو روزه عفاف و‌حجاب، گفت: هدف ما در این همایش صرفا پرداختن به بحث پوشش زنان نیست، وجه تمایز این همایش با همایش‌های گذشته این است که بتوانیم در یک کلی‌نگری سهم زنان و مردان را از ایجاد جامعه سالم و ایجاد فضای روانی سلامت تحت عنوان عفاف و حجاب مشخص کنیم.


به گزارش عطنا، همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب در محورهای الهیات و مبانی معرفتی، ارتباطات و رسانه‌ها، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، بهداشت و سلامت، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی و هنر و ادبیات با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه الزهرا 7 و 8 آذرماه به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد. هم‌افزایی جامعه علمی در افزایش دانش عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی مسئله عفاف و حجاب، زمینه‌سازی به‌منظور تقویت باوری عمل‌گرا در حفظ و صیانت از اصل عفاف و حجاب و تولید و نشر متون علمی در حوزه عفاف و حجاب را از اهداف این همایش دو روزه بود.


مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا در بخشی از این همایش گفت: خوشحالیم که این همایش هم‌زمان با آغاز امامت، امام عصر(عج) اجرا می‌شود و امیدواریم آن حضرت با مدد خودشان ما را یاری دهند تا در نشست‌ها و سخنرانی‌هایی که ترتیب داده شده بتوانیم به هدف اصلی و مقصودمان برسیم. همکاران معاونت فرهنگی در این دانشگاه از سال ۹۴ همت کردند که چنین همایشی شکل بگیرد و من جا دارد از عزیزی یاد کنم که کلید این همایش را دارند و در زمان معاونتشان با توانمندی ای که داشتند این همایش را ترتیب دادند.




طرفداران اعلامیه حقوق بشر پوشش را برای زنان عامل جلوگیری از فعالیت اجتماعی عنوان کردند.



او افزود: امیدواریم تمام افرادی که برای این همایش قدمی برداشتند اجر  معنوی این کار را بردند و خواهند برد. همکاران معاونت فرهنگی به دنبال این هستند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه و دانشگاه‌های فرهیخته کشور همگان را در گفتمان علمی مهیا سازند تا بتوانیم دریچه‌ای را بر مسئله عفاف و‌حجاب باز کنیم در جامعه و در راستای تحقق حجاب و اعتبار جامعه اسلامی گامی بزرگ برداشته شود و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این مهم تحقق یابد.


ملانظری ادامه داد: ما به دنبال جامعه‌ای سالم و استوار هستیم که در عین حال که در آرامش و سلامت روانی به سر می‌برد بتواند با ایجاد خانواده‌هایی که در آن حفظ ارزش‌ها از استحکام برخوردار است زندگی کنیم. حاصل چنین همایش‌هایی می تواند به آسیب‌شناسی روابط  اجتماعی در خانواده و اثرات بهزیستی، روان‌شناختی و سلامت کلی جامعه منجر شود.




زنان در عین حفظ پوشش اسلامی  می‌توانند  برترین فعالیت‌های اجتماعی را داشته باشند و در چارچوب آزادی‌های صحیح و معقول از حق آزادی خود بهره‌مند شوند.



رئیس دانشگاه الزهرا درباره مسئله حجاب، مطرح کرد: مسئله حجاب شاید یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است به ویژه طرفداران اعلامیه حقوق بشر که عنوان کردن تصاویر حقوق زن و مرد و پوشش را برای زنان عامل دست و پا گیر بودن عنوان کردند و ان را به عنوان خلاف آزادی زن عنوان می کنند. هدف ما در این همایش صرفا پرداختن به بحث پوشش زنان نبوده و شاید وجه تمایز این همایش با همایش‌های گذشته این است که بتوانیم در نگاهی کلی سهم زنان و مردان را از ایجاد جامعه سالم و ایجاد فضای روانی سلامت تحت عنوان عفاف و حجاب مشخص کنیم.


وی‌ درباره آزادی زنان به همراه حجاب اظهار کرد: امیدواریم در این همایش دو روزه پوشش اسلامی در مجموع ابعادش چه برای مردان و چه برای زنان مورد تجزیه وتحلیل قرار گیرد تا مشخص شود این امر تضادی با آزادی زنان ندارد و زنان در عین حفظ پوشش اسلامی  می‌توانند  برترین فعالیت‌های اجتماعی را داشته باشند و در چارچوب آزادی‌های صحیح و معقول از حق آزادی خود بهره‌مند گردند، زیرا حجاب در اسلام به معنی پرده‌نشینی نیست و به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت انسان است.


مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا در پایان گفت: با توجه به اینکه در این همایش تمامی سخنان با این محوریت طراحی شده است، امیدوار هستیم که خداوند به ما این توفیق را بدهد تا ما بتوانیم این تبیین را داشته باشیم و روشنگری در جامعه اتفاق بیفتد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار