۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۲۹۵
Anjoman_Elmi entekhabat 96 (6)

نتایج دومین انتخابات سراسری انجمن‌های علمی‌-دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی سه‌شنبه، 30 آبان ماه اعلام شد.


به گزارش عطنا، این انتخابات یکشنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۴ سه‌شنبه ۲۳ آبان در دانشکده‌های مختلف دانشگاه برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.



رحمتخواه، مسئول برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی-دانشجویی در پردیس مرکزی درباره‌ی انتخابات به خبرنگار عطنا گفت: اعضای انجمن می‌توانند از طریق روابط عمومی و عطنا اطلاع رسانی کنند تا دانشجوها به خصوص دانشجویان جدیدالورود بیشتر با این فضا آشنا شوند.


مسئول برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی-دانشجویی درباره‌ی تاخیر انتخابات گفت: کمی به خاطر حجم زیاد کارها و استعلام‌هایی که لازم بود و همینطور تغییر آیین‌نامه از زمانی که برنامه‌ریزی شده بود فاصله گرفتیم.


وی در آخر در پیشنهادی خطاب به دانشجویان گفت: حتما در انتخابات شرکت کنند تا انجمن‌ها پرقدرت شکل بگیرند و در پیشنهاد به خود اعضای انجمن علمی توصیه کرد که فقط کار علمی انجام دهند.


 همچنین در جریان این انتخابات یکی از رای گیرندگان درباره‌ی برگزاری انتخابات اظهار کرد: امسال دومین دوره‌ رسمی انتخابات انجمن علمی است که دانشجوهای هر رشته می‌توانند در برگه‌ها به پنج نفر از کاندیدهای رشته خود رای دهند.


 فائزه قاسمی، دانشجوی ارشد دانشکده‌ اکو پای صندوق رای درباره‌ اهمیت انجمن علمی نظر خود را بیان کرد و گفت: این انتخابات باعث می شود مشارکت دانشجوها و کرسی‌های دانشجویی به درجات دانشگاه بیافزاید چرا که ارزش اجرایی و علمی دارد.


وی افزود: اعضای انجمن علمی باید در جهت بهبود شرایط دانشجو در دانشگاه اقدام کنند. ای کاش انجمن‌های علمی بتوانند یک هم‌اندیشی با انجمن‌های علمی دانشگاه‌های دیگر به‌ وجود آورند چرا که این باعث می‌شود ارزش کارشان چندین برابر شود.


قاسمی ادامه داد:  اگر ما در یک فضای بسته قرار بگیریم و فقط برای خودمان کار کنیم ارزشی ندارد. همچنین انجمن‌های علمی باید برای آشنایی بیشتر دانشجویان با فعالیت‌هایشان تبلیغات گسترده‌تری کنند.


علی اکبریان میمند از دانشکده‌ حقوق پای صندوق رای انجمن علمی گفت: انجمن علمی یک دور همی دانشجویی است که سعی می‌کنند با کارهای فرهنگی و علمی به رشته‌شان کمک کنند .


وی افزود: برای رونق فعالیت‌های انجمن علمی پیشنهادی که می‌دهم این است که حمایت‌هایی که از تشکل‌های سیاسی و نهادهای مذهبی می‌شود از انجمن علمی دانشجویی هم بشود.


یکی از کاندیداهای انجمن علمی دانشکده‌ علوم سیاسی هم گفت: انجمن علمی نشان دهنده‌ وجه علمی یک دانشکده و دانشجوهای آن است. یک انجمن علمی قوی‌ با فعالیت‌های علمی که انجام می‌دهد، می‌تواند پرسشگری را در دانشجوها بیدار کند درحالی که انجمنی که حاشیه داشته باشد و رقابت سازنده نداشته باشد دچار رکود می‌شود.


وی افزود: برای مثال، من به عنوان کاندیدای انجمن علمی دانشکده‌ علوم سیاسی قصد دارم دوباره آن جو علمی را با برگزاری سمینارها و پژوهش‌ها و حلقه‌های مطالعاتی و کارگاه‌های مختلف برگردانم.


گفتنی است طبق آیین‌نامه جدید انجمن‌های علمی‌-دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انتخابات بعدی انجمن‌های علمی‌دانشجویی اسفند ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار