۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۱۰۸
SHAERAN JAVAN ROONAMAYI (3)

جشن رونمایی از کتاب شاعران جوان به همت کانون شعر و ادب، با همکاری بنیاد ادبیات داستانی ایران و با حضور دکتر حاج بابایی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی، سعید بیابانکی، دکتر اسماعیل امینی، ناصر فیض، عبدالجبار کاکائی، امیر مرزبان و جمعی از شاعران جوان برگزار شد.


به گزارش عطنا، در  ابتدای این برنامه که سه شنبه، 23 آبان ماه در دانشکده ادبیات برگزار شد، علیرضا بدیع، شاعر نامی و مجری این برنامه از دانشجویان شاعر دعوت کرد بر روی سن بیایند و یکی از شعرهای خود را بخوانند و حسام آرین، عضو کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی دو قطعه شعر همراه با نواختن پیانو تقدیم حضار کرد.


 محمدرضا حاج آقا بابایی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی درباره‌ این جشن رونمایی گفت: خوب است دانشجویان با پدیدآورنده‌های ادبیات این مملکت آشنا شوند، این رابطه باید پر‌رنگ‌تر شود؛ ما آثار این عزیزان را در کلاس‌های درسمان از کتاب‌ها می‌خوانیم و نقد و بررسی می‌کنیم و خود این عزیزان را اگر از نزدیک ببینیم و با حال و هوای آن‌ها آشنا شویم بسیار خوب است.


و در ادامه بیان کرد: چقدر خوب که ما جلسه‌ شعرخوانی داریم. آن چیزی از میراث معنوی‌مان که می توانیم به دنیا عرضه کنیم شعر است و نه صنعت و تکنولوژی؛ ما می توانیم فردوسی، حافظ، سعدی، مولانا و عطار را به جهان پیشنهاد بدهیم؛ نسل جدید این سعادت را داشته که بر شانه‌های نسل پیشین شعر بایستد و از تجربه‌ آنها استفاده کند. خوش به حال شما که شاعر هستید و اسم شما در ادبیات این مملکت ماندگار شد، این سعادتی است که در کنار بزرگان اسم شما نیز است.




عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی درباره‌ جشن رونمایی شاعران جوان گفت: خوب است دانشجویان با پدیدآورنده‌های ادبیات این مرز و بوم آشنا شوند، این رابطه باید پر‌رنگ‌تر شود؛ ما آثار این عزیزان را در کلاس‌های درسمان نقد و بررسی می‌کنیم.



ناصر فیض در ادامه این جلسه گفت: این نشانه‌ خوبی است که شاعران جوان در این مجالس با کتاب‌هایشان معرفی می‌شوند و دوستانی که حضور پیدا می‌کنند علاقه‌مند به این جلسات می‌شوند اما این موضوع یک آفت دارد، ممکن است جلسه‌ معرفی کتاب همان شب باعث ختم موفقیت آن شاعرها شود و باید این شاعر‌های جوان حواس خود را جمع کنند.


وی در ادامه شعر طنز خود با مصرع آغازین «سیاست را نمی‌خواهم نه از نزدیک نه از دورش» را و سعید سکاکی شاعر کتاب «همسکوت» یکی از غزل‌های کتابش، مرضیه انسان‌دوست شعر سپیدی از خود و میثم بهاران شعری از مجموعه آثارش به نام «خب» که برنده دو جایزه ادبی حافظ و قیصر امین‌پور شده است را خواندند.


آرزو سبزوار، عضو کانون شعر و ادب به مناسبت هفته‌ کتاب، کتاب‌های «همسکوت»، اثر سعید سکاکی، «خب» اثر میثم بهاران، «ماه در کفش‌های کتانی» اثر رویا باقری را معرفی کرد.


در پایان، سعید بیابانکی، عبدالجبار کاکایی و امیر مرزبان شعری از آثار خود را خواندند و از کتاب‌های «همسکوت» و «خب» رونمایی شد.


عکس: ترمه جلالی-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار