۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۳۸
IMAGE634314810022576250
اگر امروز به صفحه یک روزنامه های کشور نگاه کنید عکس های دو وزیر خارجه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا. دور دوم سفرهای منطقه ای وزیر خارجه کشورمان موضوعی است که توجه اکثر رسانه ها را به خود جلب کرده است. ظریف که چند روزی است به لبنان و سوریه سفر کرده دیدارهای مختلفی با مقامات این دو کشور داشته است.

دیدار با تمام سلام نخست وزیر لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و بشارIMAGE634314810022576250 اسد رئیس جمهور سوریه از مهم ترین دیدارهایی بود که ظریف در این چند روز انجام داده است. پرداختن به مسائل منطقه ای و نقش توافق هسته ای در منطقه و همچنین بحران سوریه از موضوعات مورد بحث در این دیدارها بوده است.

«دیدار ظریف و سید حسن نصرالله و بررسی توافق هسته ای»، «ظریف: توافق هسته ای در منطقه تحول می آفریند»، «ماموریت تازه ظریف طرح صلح ایران برای سوریه»، «ظریف در سرزمین بن بست ها»، «ایران در کنار مقاومت باقی خواهد ماند»، «تجدید پیمان با مقاومت 4 هفته پس از برجام» عناوینی است که روزنامه های افکار، اطلاعات، ایران، جهان اقتصاد، حمایت و جوان برای این موضوع انتخاب کرده اند.

اما علت اینکه جان کری عکس اول تعدادی از روزنامه ها شده است کش و قوس ادامه دار دولت آمریکا با کنگره این کشور است. جان کری هشدارها و مسائلی را پیرامون توافق هسته ای با ایران مطرح کرده است. روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «پایان دلار با رد توافق» به هشدار کری به کنگره اشاره کرده است و اعتماد با عنوان «برزخ آمریکایی» به صحبت های کری اشاره کرده است. «افول دلار با خروج ازتوافق»، «کری: از توافق کنار بکشیم دلار سقوط می کند» عنواینی است که روزنامه های تعادل و ایران در این مورد انتخاب کرده اند. کری همچنین در اظهارات خود به عدم بازگشت تحریم ها در صورت نقض محدودیت های تسحیلاتی توسط ایران نیز اشاره کرده است. اما در مقابل روزنامه کیهان به بخش دیگر صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته است. «توافق وین، دست آمریکا را برای مقابله با ایران باز تر می کند» عنوانی است که کیهان در این مورد انتخاب کرده است.

موضوع دیگری که روزنامه ها به آن پرداخته اند، صحبت های سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان نامه ها و صحبت هایی که گروهی در مورد از سر گیری آزمایش های موشکی ایران مطرح کرده بودند، است. سرلشگر فیروزآبادی به گونه ای با این اظهارات حرف آخر را زد و با این گروه اتمام حجت کرد.

«آزمایش های موشکی با دستور فرمانده کل قوا انجام می شود»، «رزمایش های موشکی در زمان خود انجام می شود» عناوینی است که روزنامه های ابتکار و اعتماد در این مورد انتخاب کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار