۰۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۸۲۵
بدرقه کاروان اربعین دانشگاه علامه طباطبائی

کاروان اربعین دانشگاه علامه طباطبائی با برگزاری مراسمی با عنوان «کنار قدم‌های جابر» 7 آبان‌ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه، عازم عراق شد.


به گزارش عطنا، این مراسم به همت هیئت اصحاب عاشورایی و با همکاری قرارگاه صاحب الامر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم مستند «داریا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین رضایی و به همت مرکز رسانه‌ای عهد و تهیه شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج، اکران شد.


محمدحسین رضایی کارگردان مستند داریا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به سوژه مستند، می‌گوید: داریا شهری با اکثریت اهل سنت در سوریه است و در این شهر تنها 4 خانواده شیعه زندگی می‌کردند و بدون هیچ‌گونه اختلاف و مشکلی سالیان سال امنیت در این شهر برقرار بود. با شکل‌گیری گروه تروریستی داعش از حدود سه سال پیش این شهر به تصرف آنها درآمد و تا حدود یک‌سال پیش در اختیار تروریست‌های داعشی بود.


رضایی در خصوص اقدامات انجام شده داعش در شهر داریا بیان می‌کند: پس از آزاد سازی شهر داریا مشخص شد که داعش برای هیچ کدام از مذاهب اسلامی ارزشی قائل نیست زیرا در این مدت هم حرم حضرت سکینه را تخریب کرده بودند و هم مسجد جامع اهل سنت را که تا چند سال پیش نمازهای با‌شکوهی در آن برگزار می‌شد.


این کارگردان مستند با اشاره به شیوه روایت مستند داریا، گفت: برای روایت این مستند از سید رضی واحدی، تولیت حرم حضرت سکینه استفاده کرده‌ایم و با وی روایت زندگی و نابودی شهر داریا را انجام داده‌ایم.


در ادامه مراسم بدرقه کاروان اربعین دانشگاه علامه طباطبائی حجت‌الاسلام علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه درمورد توجه و حضور قلب در پیاده‌روی اربعین به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: هیچ کس به غیر از امام حسین(ع) نمی‌تواند راهپیمایی اربعین حسینی را ایجاد کند.


وی با بیان اینکه مردم فقیر و جنگ زده عراق تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای پذیرایی از زائران در این مدت هزینه می‌کنند، گفت: در این راهپیمایی مناسبات و خدمت به زوار توسط خادمان بر اساس سود و منفعت نیست بلکه عشق به امام حسین(ع) است که آنها را پای کار می‌آورد.


سرلک افزود: پیاده‌روی اربعین را به جامعه انسانی و ایمانی تبریک می‌گویم و این راهپیمایی عظیم یک اعلام آمادگی برای دنیای تشیع بوده که توحید در دل آن نهفته است.


وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 25 میلیون نفر در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند و با این وضعیت عراق و خرابی‌های ناشی از جنگ باز می‌بنیم که خادمانه به زوار امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه توصیه‌ام به زائران به‌خصوص دانشجویان این است که در این مدت راهپیمایی فضای مجازی و اینترنت را تا حد امکان کنار بگذارند، بیان کرد: اگر چه انتشار عکس سلفی و اینستاگرامی تا حد میزان فرهنگی آن مناسب است ولی از این فرصت برای کسب معنویت و توجه به امام حسین(ع) استفاده کنید.


در ادامه این مراسم صابر خراسانی، شاعر آیینی کشورمان به شعرخوانی پرداخت و در پایان نیز به قید قرعه به 15 نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به یک نفر نیز هزینه سفر به عتبات عالیات از سوی هیئت اصحاب عاشورایی، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه هدیه داده شد.


گفتنی است اجرای این مراسم بر عهده مرتضی یراقبافان بود.



گزارش تصویری:


عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار