۰۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۱۹۵
چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»

نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط عمومی در ایران مظلوم است و این نشست برای مطالبه‌گری است، اظهار کرد: عدم مطالبه‌گری، این حوزه را در مظلومیت باقی می‌گذارد، پیام نشست علمی امروز به تمام مسئولان، مجلس، دولت و قوه قضاییه این است که ما درخواست توجه داریم چرا که ارتقای این جایگاه با توجه و فهم مسئولان نظام صورت می‌گیرد.  


به گزارش خبرنگار عطنا، چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با حضور پروفسور محمد باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران، حسینعلی افخمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، میرزا بابا مطهری‌نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، امیر خجسته، نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و مونا رحمانی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، دوشنبه یکم آبان‌ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.


در بخشی از این نشست، امیر خجسته، نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه روابط عمومی در اسلام، گفت: آیه «رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَ يَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي» درباره روابط عمومی است به این معنا که دل‌ها را باز کن و به من توفیق بده که بتوانم مطالبم را خوب تحلیل کنم و ارتباطات بسیار خوبی را با مخاطب خود برقرار کنم.


خجسته با بیان اینکه روابط عمومی در ایران مظلوم است و این نشست برای مطالبه‌گری است، اظهار کرد: عدم مطالبه‌گری این حوزه را در مظلومیت باقی می‌گذارد، پیام نشست علمی امروز به تمام مسئولان، مجلس، دولت و قوه قضاییه این است که ما مطالبه و درخواست توجه داریم، ارتقا جایگاه با توجه و فهم مسئولان نظام صورت می‌گیرد چرا که یک راه توسعه پایدار، روابط عمومی و ارتباطات است.


وی با اشاره به اینکه توسعه دنیا با روابط عمومی و ارتباطات است، خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌ها در ایتالیا 179  هزار پرسنل، یازده میلیارد دلار سرمایه و در 111 کشور دنیا دفتر دارد، بنابراین روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کند و این یکی از جایگاه‌های ارتباطات و روابط عمومی است که در کشور ایتالیا ایجاد شده است.


وی تصریح کرد: جایگاه روابط عمومی در کشور ما مشخص نیست. امروز با وجود دعوت از معاونت محترم رئیس‌جمهور اما ایشان حضور پیدا نکردند. بنده به عنوان نماینده مجلس از مسئولان و دولت آقای دکتر روحانی تقاضا دارم که در این نشست‌ها حضور پیدا کنند و مشکلات را شنیده و راه‌حل ارائه دهند و ساختار را مشخص کنند، یادمان نرود روابط عمومی چشم نظام است.


نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی به بیان خاطره دوره اسارت خود پرداخت و گفت: در شرایط سخت اسارت و در آن زمان که آقای رفسنجانی رئیس‌جمهور بود یک هیئت‌های بین‌المللی آمدند،  صدام گفت از ایران بازدید کنید که اسیران ما را زیر شکنجه له می‌کنند اما آقای رفسنجانی گفت اول بگذارید به عراق بروند.


او ادامه داد: وقتی آنها به عراق آمدند، عراقی‌ها گزارش بسیار بدی از جمهوری اسلامی آماده کردند. به سلول ما آمدند، وقتی تیم روابط عمومی ما مطلع شد بدون هیچ‌گونه قلم و کاغذی از عراقی‌ها به روش‌های مختلف 185 صفحه گرفتیم و شب‌ها مخفیانه گزارش می‌نوشتیم، با وجود همه مجازات‌ها ایستادگی کردیم و تحویل گزارش‌های ما به عنوان سند به تیمی که از سازمان ملل آمده بودند آنها را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت تیم روابط عمومی توانست در زندان‌های مخوف بغداد، مظلومیت اسیران و جمهوری اسلامی را در سازمان ملل مطرح کند و صدام را محکوم کنند.


خجسته در ادامه سخنان خود گفت: من به عنوان یک نماینده از شما انتظار دارم که برای مشکلات کشور، مظلومیت مردم و توسعه‌ای که باید داشته باشیم و نداریم و همچنین شرایط بیکاری موجود در کشور راهکار بدهید. یکی از راهکارها نیز جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی است، انتظار این است که جلسات بعد برای ارائه راهکارها باشد و مسئولان حضور پیدا کنند تا راهکارها را به کار بندند.


او با بیان اینکه این نکته که «روابط عمومی‌ها باید در قضیه کاسپین اطلاع‌رسانی کنند» را قبول ندارم، اظهار کرد: در بانک‌های خصوصی بدون مجوز، روابط عمومی مقصر نیست، در بانک دی هزاران میلیارد تومان غارت کردند.  در بانک سرمایه، در صندوق ذخیره فرهنگیان، سیزده هزار میلیارد تومان غیرقابل وصول است.


این نماینده مجلس در جمع‌بندی سخنان خود گفت: سرمایه مردم در بورس‌سازی و تجاری‌سازی به غارت رفته است و بانک‌ها بزرگترین ظلم را به مردم کردند. وظیفه ما این است که جلوی آنها را بگیریم. یک میلیون فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان غارت شدند.


وی در پایان افزود: در اینجا روابط عمومی نمی‌تواند کاری بکند و این دستگاه‌های نظارتی و مسئولان هستند که کوتاهی کرده‌اند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار