۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۷۸۰
modiran malye bartar (8)

هادی حسابی با ابراز خرسندی از روند کارهای کمیته‌های شورای راهبردی توسعه، از صدور حکم‌های رسمی اعضای کمیته‌های شورا خبر داد.


به گزارش عطنا، هادی حسابی، ذی‌حساب و مدیرکل مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته (سه‌شنبه، 18 مهرماه) در «نشست شورای راهبردی توسعه» با حضور مدیران مالی دانشگاه‌های برتر کشور در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت این جلسات از آن جهت است که دانشگاه‌های برتر آن را برگزار می‌کنند و مسئولیت بزرگی بر دوش کمیته‌های شورای راهبردی توسعه خواهد بود که ما فضا را به سمت الگو برداری از دانشگاه‌های برتر ببریم.


حسابی با اشاره به رخدادهای مثبتی که در طول فعالیت کمیته‌ها افتاده است اشاره کرد و گفت: ما نمی‌دانیم در آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد چون گاهی پیش‌بینی ما با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد متفاوت است. آنچه تا به امروز شکل است را مدیون زحمات آقایان عبدالحسینی و عسگریان هستیم که حمایت‌های زیادی از این کمیته‌ها داشتند در واقع ما فقط پیشنهاد دهند بودیم و این آقای عبدالحسینی بود که برای رسمیت بخشیدن به احکام کمیته‌ها تلاش زیادی کرد.


وی با ابراز خرسندی از روند کارها در یک ماه اخیر خاطر نشان کرد: در ذیل گزارشی که آقای عبدالحسینی ارائه کرده بود، ایشان درخواست صدور احکام کمیته‌ها را داشت که امروز این احکام صادر شد همچنین به معاونت‌های مالی و اداری یادآوری شده بود که این کمیته‌ها با جدیت پیگیری شود که به نظرم اتفاق مهمی بود.


مدیرکل مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از نیازهای افراد برای اجرای وظایف ایجاد شده است، اظهار کرد: الان به نظرم چیزی نیست که شما درخواست داده باشید و وزارتخانه پیگیری نکرده باشد. تا به امروز رخدادها خوب بوده است و این افتخاری برای وزارت علوم است.


وی با تأکید بر اینکه قرار نیست در این جلسات کار جدیدی انجام شود، تصریح کرد: ما در این جلسات می‌خواهیم عقب‌ماندگی ناشی از کم‌تحرکی امور مالی‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی پوشش دهیم. عرصه این جلسات جایی نیست که ما بیاییم و بگوییم که برای کشور کار بزرگی انجام دهیم شاید کارهایی که انجام می‌دهیم کارهای عقب افتاده باشد.


حسابی با اشاره به اینکه اگر در حوزه امور مالی به نقطه مطلوب بین‌المللی رسیدیم باید فکر کنیم که چطور یک گام جلوتر برویم، خاطرنشان کرد: قرار است یاد بگیریم که دیگران چه کارهایی کردند و ما انجام ندادیم. احساس من این است که روند جلسات خیلی کند است، البته به دلیل کندی گروه نیست بلکه کار بزرگ است.


وی افزود: اینکه در سطح ملی هماهنگی صورت بگیرد، اهداف تقسیم بندی و مجددا برنامه‌ریزی شود، برای هر گروه وظایفی تعیین کنیم نشان می‌دهد کار بزرگ است و این کار بزرگ همت بیشتری نیاز دارد.


مدیرکل مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم بهتر است من و آقای عبدالحسنی را از جلسان کنار بگذارید. در روند کلی جلسات بدون اتکا به ما مسیرتان را ادامه دهید و هر دانشگاهی مسیر را انتخاب کرده و ادامه دهد به طوری که با تغییر افراد خللی در روند صورت نگیرد اگر هر جایی هم احتیاج به کمک ما بود، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار