۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۵۱
Salehi

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، دکتر محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در نخستین نشست "روزنامه نگاران؛نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی" گفت: ما برای دانستن مسئولیت روزنامه نگاران و واکنش ها باید برگردیم به حقوق و مصونیت های روزنامه نگاران که بخشی از نظام جامع حقوقی برای رسانه ها و روزنامه نگاران است.


Forghani tak


وی افزود: ما اگر ارکان روزنامه نگاری حرفه ای را پیش بگیریم، استقلال حرفه ای،امنیت شغلی، اصول اخلاقی،آموزش تخصصی و استقلال اقتصادی پایه های نظامی هستند که باید در جامعه مستقرشوند تا بتواند رسانه در جای خود کارکرد صحیح ای داشته باشد که همه اعضای جامعه از آن بهره مند شوند.


رئیس دانشکده ارتباطات علامه افزود: بحث حقوق و مسئولیت ها یکی از زیر نظام های حقوق جامع رسانه هاست که به این موضوع می پردازد که روزنامه نگاران باید در چارچوب قانون حقوق مشخصی داشته باشند.


فرقانی گفت: اگر روزنامه نگاران در چارچوب قانون از حقوق خود برخوردار شدند،باید در حین حال پاسخگوی اعمال خود نیز باشند.


استاد دانشگاه علامه ادامه داد: آزادی روزنامه نگار به این معنا نیست که روزنامه نگار آزاد است هرچه میخواهد بنویسد،بگوید و پایبند به هیچ اصولی نباشد بلکه باید بداند که نباید به حریم خصوصی تجاوز کند و چون آزاد است توهین کند. مشکل دیگر این است که ما فاقد یک تشکل فراگیر صنفی هستیم که هم از حقوق و هم از عملکردشان دفاع کند.


در پایان این نشست با حضور جمعی از مسئولین کشوری از خانواده ی شهدا و از دست رفتگان عرصه رسانه تجلیل شد که نام اساتید فقید دانشگاه علامه طباطبائی مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران و مرحوم حسین قندی سلطان تیتر ایران به چشم میخورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار