۰۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۴۱۷۲۱
KARGHAH ESTEDADYABO00 varzeshi (27)

کارگاه بین‌المللی «استعدادیابی در ورزش و نظام آمورشی-پژوهشی کشور پرتغال» توسط رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه کومبرا  اوایل مهر در دانشگاه علامه آغاز  و تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی میان دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ علامه طباطبائی و کویمبرا کشور پرتغال امضا شد.


به گزارش عطنا، این کارگاه در روزهای ۴ و ۵ مهرماه با همکاری معاونت‌های بین‌الملل دانشگاه‌های علامه طباطبائی و دانشگاه کویمبرا در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار و در طی این کارگاه، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی میان دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ علامه طباطبائی و کویمبرای کشور پرتغال با حضور غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه؛ حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و آنتونیو فگیریدو از دانشگاه کویمبرای پرتغال امضا شد.


آنتونیو فگیریدو در این کارگاه گفت: ما با دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم نامه‌ای امضا کردیم که بر مبنای آن تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم. همه می‌دانیم که دنیای امروز برای توسعه علم، مدیون ارتباطات است و ما به دنبال ارتباطات خوب هستیم و اولین ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه فراهم شده است.


فیگیدرو ضمن معرفی سوابق درخشان خود در زمینه آموزش مربیگری فوتبال،  بر اهمیت آموزش علمی و عملی در حوزه تربیت مربی ورزشی، تاکید نمود؛ وی که طی سال های 2001 الی 2016 نائب رئیس یک باشگاه حرفه ای در لیگ دسته اول فوتبال پرتغال بوده، علاقه مندی خود را برای پرورش مربیان حرفه‌ای در این رشته ورزشی اعلام داشت.


در ادامه این کارگاه حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در این جلسه با اشاره به عقد بیش از ۶۰ تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی این دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر دنیا گفت: بیش از ۶۰ درصد این تفاهم نامه‌ها به مرحله اجرایی ‌سازی رسیده است.


وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی صرفا به دنبال عقد تفاهم‌نامه همکاری نیست، اجرائی‌سازی این قراردادها را اولویت فعالیت بین‌المللی این دانشگاه برشمرد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: تاسیس رشته‌های تحصیلی مشترک مانند رشته فیزیولوژی ورزشی در کنار تبادل استاد و دانشجو از اهداف این تفاهم است.


غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه نیز در این جلسه اظهار داشت: سیاست های این دانشگاه مبتنی بر توسعه دانشکده تربیت بدنی و تشکیل جلسه حاضر را در این راستا است.


وی افزود: ایجاد زمینه‌های فعالیت علمی میان‌ رشته‌ای در حوزه علوم انسانی مانند توریسم ورزشی، جامعه شناسی ورزشی، حقوق ورزشی در دستور کار قرار دارد و در این خصوص ارتباطاتی با مراکز علمی و ورزشی دنیا و به خصوص کشورهای اروپایی آغاز شده است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار