۰۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۴۱۵۸۶
karami

معاون اداری مالی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه با اشاره به بازسازی دانشکده علوم اجتماعی در تابستان سال جاری از آغاز پروژه ساختمان جدید دانشکده در اواخر مهر ماه امسال خبر داد.


 محمدتقی کرمی، معاون اداری مالی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با عطنا با اشاره به اقدامات عمرانی که در تابستان سال جاری در دانشکده صورت گرفته‌ اظهار کرد: در تابستان سال جاری ما یک سری کارهای عمرانی که از پیش شروع شده بود را برای نگهداری ساختمان انجام دادیم.


وی افزود: سیستم سرمایشی دانشکده به ویژه در کلاس‌های درس کاملا نوسازی شد و با توجه به اینکه ساختمان قدیمی است و تجهیزات سیستم گرمایشی هم قدیمی بود یک بازسازی کلی هم در این زمینه داشتیم تا در زمستان مشکلات کمتری داشته باشیم و حدود 3 هزار متر مربع هم نقاشی ساختمان انجام شد.


کرمی با اشاره به اینکه در تابستان امسال سه کار مهم در دانشکده صورت گرفت، گفت: کار اول بازسازی نمای دانشکده بود، با توجه به اینکه نمای دانشکده نامناسب بود بر اساس طرحی که مدیریت عمرانی دانشکده ارائه کرد ما نما را بازسازی کردیم. از طرف دیگر تابلوی دانشکده هم مناسب نبود و به دلیل اینکه در دو سه سال آینده بساختمان جدید دانشکده در پردیس مرکزی راه‌اندازی می‌شود ما بر اساس استاندارد دانشگاه یک تابلو طراحی کردیم که در ساختمان جدید هم نصب خواهد شد.


معاون اداری مالی دانشکده علوم اجتماعی افزود: اقدام دیگری در دانشکده داشتیم که هنوز کامل نشده است و به همین دلیل شاید تأثیرات مثبت آن مشخص نباشد؛ ما دور آن قسمتی از حیاط را که زیر سالن ارشاد قرار دارد دیوار کشیدیم که این اقدام سه کارکرد دارد؛ اول اینکه یک فضای فراغتی برای دانشجویان فراهم می‌کند، ما در دانشکده با محدودیت فضا مواجه هستیم و در فصل زمستان که هوا سرد است دانشجویان مجبور می‌شدند به نمازخانه یا کتابخانه بروند که کارکرد آنها را مختل می‌کرد و اکنون در فضای جدید امکان نصب سیستم گرمایشی وجود دارد که دانشجویان بتوانند در فصل سرما هم از آن استفاده کنند.


کرمی با بیان اینکه در طرح قبلی ساختمان ما با تلاف انرژی مواجه بودیم و الان این مسئله نیز حل خواهد شد، گفت: از طرف دیگر دانشکده فضای نمایشگاهی نداشت و دانشجویان مجبور بودند در قسمتی از حیاط نمایشگاه‌هایشان را بر پا کنند که با تغییرات ایجاد شده یک فضای نمایشگاهی هم ایجاد شده است.


به گفته وی این عملیات هنوز ادامه دارد و دانشکده در تلاش است که یک فضای فراغتی نیز در حیاط شرقی برای دانشجویان ایجاد کند.


معاون اداری مالی دانشکده علوم اجتماعی با بیان اینکه برای عملیات‌های بازسازی دانشکده 100 میلیون تومان هزینه شد در پاسخ به انتقادات دانشجویان به تغییر فضای ساختمان دانشکده گفت: فضای نوستالژیک اگر به معنای این باشد که یک فضای قدیمی درست شود ما هیچ وقت نباید به سمت نوآوری برویم، مدیریت یعنی استفاده حداکثری از منابع و امکانات در شرایطی که محدودیت بودجه وجود دارد. اگر امکان داشتیم و جای دیگری وجود داشت که بتوانیم فضای فراغتی برای دانشجویان ایجاد کنیم این صحبت‌ها قابل شنیدن بود اما واقعیت این است که فضای ما محدود است.


وی افزود: دانشجویان در زمان فراغت به پارک روبه‌روی دانشکده می‌رفتند که فضای مناسبی نیست از طرف دیگر امنیت ندارد و نیروی انتظامی هم چند بار به ما تذکر داد که آسیب‌هایی در این پارک متوجه دانشجویان خواهد شد. از طرف دیگر زمان امتحانات هم دانشجویانی معترض بودند البته هوای بیرون سرد بود و آنهایی که درس نمی‌خواندند هم مجبور بودند در کتابخانه باشند. در مدیریت  شما چیزی را از دست می‌دهید و چیزی را به دست می‌آورید مهم دستاورد شما است.


کرمی درپاسخ به اینکه آیا از دانشجویان هم برای تغییر حیاط دانشکده نظرخواهی شده بود، اظهار کرد: دانشجویان نظرات بسیار متفاوتی دارند و منطق این کارها نظرخواهی از دانشجویان نیست. مدیریت ساختمان با دانشگاه و دانشکده است و منطقی نیست ما نظرخواهی کنیم. در عین اینکه رئیس دانشکده علوم اجتماعی نظرات موافق و مخالف دانشجویان را گرفته بود و در مجموع تصمیم ما بر این شد که تغییراتی در حیاط دانشکده بدهیم.


وی با بیان اینکه استادان دانشکده از تغییرات صورت گرفته رضایت داشتند، به زمان انتقال دانشکده به پردیس مرکزی اشاره کرد: زمان انتقال بستگی به تصمیم ریاست دانشکده و مدیریت توسعه و منابع دانشگاه دارد. اما آن طور که به ما اعلام شد پروژه ساخت ساختمان دانشکده از اواخر مهر امسال آغاز خواهد شد و اگر پروژه تأخیر نداشته باشد تا سه سال دیگر افتتاح می‌شود یعنی دانشکده علوم اجتماعی سال 99 یا 1400 به ساختمان جدید منتقل می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار