۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۰۳

نجمه طباطبایی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان طلبه پاکستانی با اشاره به اینکه زندگی علامه طباطبایی بسیار عجیب بوده است، اظهار کرد: من تا به حال ندیده‌ام کسی ویژگی‌های پدرم را داشته باشد، همیشه سعی می‌کرد، فعالیت‌هایش پنهانی باشد.


وی افزود: علامه طباطبایی همیشه کاغذ و قلم در دست داشت و هیچگاه بیکار نمی‌نشست و همیشه بر این باور بود که هیچ فعالیتی را برای جامعه انجام نداده‌ است.


دختر علامه طباطبایی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی شاگردان بسیاری داشت، گفت: وی همیشه شاگردانش را دوست داشت و هر گاه که ما می‌گفتیم شاگردانت به دیدارت آمده‌اند، می‌گفت مگر من چه کسی هستم که شاگرد داشته باشم.


طباطبایی تصریح کرد: علامه طباطبایی بسیار فرد فروتنی بود و هیچگاه فرزندانش وی را عصبانی ندیدند و از سوی دیگر برنامه بسیار منظمی داشت و روی اصول و برنامه زندگی می‌کرد.


وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی با همسرش بسیار مهربان بود، گفت: سخنان علامه طباطبایی با همسرش همیشه یکی بود و در یک مسیر حرکت می‌کرد تا فرزندانش بدانند در زندگی زناشویی من وجود ندارد و باید زن و شوهر فرمانبردار یکدیگر باشند.


دختر علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: علامه طباطبایی انسان خیری بود و تلاش می‌کرد تا به طلاب کمک کند و از سوی دیگر هیچگاه به کسی دستور نمی‌داد.


طباطبایی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی برای افراد مسن احترام ویژه‌ای قائل می‌شد، گفت: همیشه توصیه می‌کرد، احترام بزرگتر از خودمان را حفظ کنیم.


وی بیان کرد: علامه طباطبایی همیشه یک ساعت از شب را به حضور در کنار خانواده اختصاص می‌داد و  اعضای خانواده را به خواندن قرآن کریم تشویق می‌کرد.


دختر علامه طباطبایی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی همیشه برای صحبت با اعضای خانواده زمان صرف می‌کرد، گفت: بیشترین زمان را به دخترانش اختصاص می‌داد و اگر کسی با وی کار داشت، برایش زمانی را تعیین می‌کرد.


طباطبایی تاکید کرد: علامه طباطبایی همیشه توصیه می‌کرد که مردم باید خدا را ناظر بر اعمالش بدانند و در مسیر رضایت پروردگار گام بردارند.


وی یادآور شد: روحانیون قدیمی از جمله علامه طباطبایی مشغله کاری بیشتری نسبت به طلاب امروزی داشتند، هیچگاه به عنوان تفریح با خانواده بیرون نمی‌رفتند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار