۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۸۹۲
تهمورث بشیریه

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هنوز به نقطه هدف در منشور حقوق شهروندی نرسیده‌ایم، گفت: شرایط بومی مناطق باید در تدوین منشور حقوق شهروندی مد نظر قرار گیرد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، تهمورث بشیریه صبح امروز در نشست هم‌اندیشی حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع در محل نشست‌های دانشگاه پیام نور دماوند اظهار کرد: هنوز به نقطه‌ هدف در منشور حقوق شهروندی که مورد نظر بوده است، نرسیده‌ایم.


وی ادامه داد: اما گام‌های مؤثری در این راه برداشته شده و می‌توان اظهار امیدواری کرد که رسیدن به آن چیزی که در منشور حقوق شهروندی دیده شده است، چندان دور از دسترس نیست.


دبیر علمی سلسله میزگردهای بازخوانی منشور حقوق شهروندی با اشاره به روند و فرآیند تدوین سند منشور حقوق شهروندی در دو گروه علمی، یکی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیگری در مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، سند ابلاغی نهایی را ماحصل تجمیع نظرات این دو گروه معرفی کرد.


بشیریه ضمن ارج نهادن به اقدامات علمی در عرصه حقوق شهروندی، از امیدواری و تلاش دغدغه‌مندان به عنوان دو عنصر مهم در راستای تحقق حقوق شهروندی یاد کرد.


وی تصریح کرد: همین انتخاب بانوان به عنوان وزرا و مدیران ارشد در بدنه اجرایی کشور خود بخش مهمی از اجرای حقوق شهروندی در خصوص بانوان است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: اینکه به بانوان میدان ارائه توانمندی و اجرای ایده‌های خلاقانه داده شود، گامی مؤثر در پیشبرد اهداف این سند است؛ شرایط بومی هر منطقه و هر کشور باید در تدوین سند منشور حقوق شهروندی آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.


بشیریه گفت: امروز در خیلی از ارتباطات اجتماعی و خانوادگی و حتی زناشویی شاهد هستیم که حقوق فرد در اجتماع، خانواده و زندگی نادیده گرفته می‌شود که این موضوع با مبانی کرامت انسانی و تکریم انسان منافات دارد.


وی خاطرنشان کرد: در این مسیر، نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق هستیم و همچون همیشه ریشه‌ این فرهنگ‌سازی در خانواده و در سیستم آموزشی باید شکل گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار