۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۵۱۹
tishe yar (5)

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اشتراکات و روابط فرهنگی، تاریخی بسیار زیادی بین ایران و افغانستان وجود دارد و دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور مایل به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.


به گزارش عطنا، ماندانا تیشه‌یار‌، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و افغانستان سال گذشته در تهران برگزار شد و امسال نیز دومین دوره این همایش  آذرماه در کابل برگزار می‌شود، بیان داشت: دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر میزبان 3 کارگاه آموزشی در زمینه‌های مدیریت تکنولوژی، روانشناسی و روزنامه‌نگاری نوین ویژه اساتید، دانشجویان و روزنامه‌نگاران افغانستانی است.


تیشه‌یار با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی از سال 1394 همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات علمی افغانستان را در اولویت‌های خود قرار داد و تفاهم‌نامه‌های مختلفی را هم با این نهادها منعقد کرد، بیان داشت: تاکنون کارگاه‌های علمی مختلفی برای دانشجویان و اساتید افغان در تهران ،کابل، هرات و مزارشریف برگزار شده است.


 مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی در آبان ماه 1396 خبر داد و عنوان کرد: 3 پیش نشست قبل از این همایش برای مطرح کردن دیدگاه و نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور درباره روابط ایران و کشورهای همسایه برگزار می‌شود و یکی از این پیش نشست‌ها «افغانستان سرزمینی برای همکاری‌های بین المللی» است.



وی تصریح کرد: این پیش نشست در 27 شهریور ماه در پژوهشکده فرهنگ پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود و فراخوان دریافت مقاله‌های دانشجویی برای گردآوری ایده‌های پژوهشگران جوان در این زمینه ارائه شده است.


تیشه‌یار با بیان اینکه فعالیت‌هایمان را به اطلاع وزارت علوم و وزارت امور خارجه رسانده‌ایم و دانشگاه‌های برتر را هم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی دعوت به همکاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اشتراکات و روابط فرهنگی، تاریخی بسیار زیادی بین ایران و افغانستان وجود دارد که باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه‌ها صورت گیرد و دانشگاه علامه طباطبائی نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور مایل به گسترش چنین همکاری‌هایی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار