۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۲۲۰
goftogooye-farhangi-iran-afghanestan

نخستین همایش سالانه مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان، با عنوان «گفت‌وگوی فرهنگی ایران و افغانستان» برگزار خواهد شد.


به گزارش عطنا، این همایش با همکاری «پژوهشکده فرهنگ پژوهی دانشگاه علامه طباطبائی»، «انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان» و «دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی»، با هدف افزایش تعاملات فکری و فرهنگی میان دو کشور در آذرماه امسال برگزار می‌شود.


محورهای این همایش «ارزش‌های فرهنگی مشترک جوامع ایران و افغانستان»، «تحلیل تاثیر متقابل فرهنگی ایران و افغانستان (هنر کلاسیک، ادبیات، آداب و رسوم و ...)»، «روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان در دوران معاصر»، «تحلیل فرصت‌ها و موانع موجود برای گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان»، «بین‌المللی سازی آموزش عالی و بررسی حوزه‌های همکاری‌های ایران و افغانستان»، «مفاهیم و اندیشه‌های فلسفی مشترک درمیان نخبگان فکری ایران و افغانستان»، «نقش زبان در همگرایی فرهنگی ایران و افغانستان»، «پیشینه تاریخی و روابط فرهنگی ایران و افغانستان»، «باستان شناسی و پاسبانی از میراث فرهنگی مشترک ایران و افغانستان»، «ظرفیت‌های همکاری‌های رسانه‌ای ایران و افغانستان»، «همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان در سطح منطقه‌ای» و «همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان در سطح جهانی» عنوان شده است.


آخرین مهلت ارسال آثار، پنجم آبان ماه 1395 و مکان برگزاری همایش در دانشگاه علامه طباطبائی و زبان همایش نیز فارسی اعلام شده است.


از علاقه‌مندان دعوت می‌شود، مقالات خود را برای دبیرخانه تهران به نشانی الکترونیکی Farhangpajohi@atu.ac.ir و دبیرخانه کابل به آدرسContact@aiss.af ارسال کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 00982144737643 و 009379984016 تماس بگیرند.


goftogooye-farhangi-iran-afghanestan-2

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار