۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۹۸۳
peraid

رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: «قیمت‌گذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.»


 به گزارش عطنا به نقل از زومیت، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری گفت: قیمت‌گذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و مسائل خارج از خودروسازی مانند رضایت اقشار مختلف جامعه و تورم مد نظر قرار می‌گیرد. فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.


تقی‌زاده، در خصوص استاندارد و کیفیت خودروهای ساخت داخل، بیان کرد: ارتقاء سطح خودروهای تولیدی موضوع اصلی به شمار می‌رود. هیئت دولت نیز به این امر بسیار اصرار داشتند و در همین راستا استانداردهای ٥٥ گانه را به ٨٢ استاندارد افزایش دادند. خودروهایی مثل تندر، پراید، ٢٠٦، سمند و چند خودروی دیگر توان پاس كردن استانداردهای جدید را ندارند. در نتیجه سایپا در این بحث پیشگام شده و پراید را كه بسیار هم مورد توجه رسانه‌ها است، از خطوط تولید خارج می‌کند. پراید مثل تهران است! با همه مشكلات تهران كسی حاضر نیست این شهر را ترك كند و پراید هم همین‌طور است. این خودرو بیشترین آمار تولید را داشته و رتبه اول فروش را بین مردم و مصرف‌کنندگان حفظ كرده است. در همه دنیا خریداران خودرو از تسهیلات با سود كم استفاده می‌کنند، اما در ایران این شرایط مهیا نیست و یكی از دلایل قیمت تمام‌شده بالا در تولید خودرو همین امر است. لیزینگ‌ها نیز با سود ۲۷ درصد خودرو می‌فروشند که برای خریدار صرف ندارد.


 معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سؤالی در خصوص این‌که در طرح فروش آخر پراید چگونه خودروها را به دست مشتریان واقعی می‌رسد، گفت:


نمایندگان ما در این طرح حق خرید ندارند و سابقه خرید مشتریان مهم است. مثلا طبق بانك اطلاعاتی ما، دانشجویان و طلاب و زوج‌های جوان كه در سال ٩٦ ازدواج كردند و تاکسی‌ها و … جزو مشتریان هدف ما در آخرین طرح فروش پراید هستند. هر كس با یك کد ملی می‌تواند ثبت نام كند و بعد از دریافت اطلاعات از سازمان‌های مربوطه، استعلام اطلاعات گرفته می‌شود و بعد از راستی آزمایی می‌توانند خرید كنند. مشتریانی كه ثبت نام می‌کنند، نمی‌توانند خودرو را به نام افرادی ثبت نام كنند كه شرایط مورد نظر سایپا را ندارد. سعی ما بر این است که خودروها را تا آخر امسال تحویل دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار