رضا تقیزاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: «قیمتگذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.»
به گزارش عطنا به نقل از زومیت، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری گفت: قیمتگذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و مسائل خارج از خودروسازی مانند رضایت اقشار مختلف جامعه و تورم مد نظر قرار میگیرد. فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.
تقیزاده، در خصوص استاندارد و کیفیت خودروهای ساخت داخل، بیان کرد: ارتقاء سطح خودروهای تولیدی موضوع اصلی به شمار میرود. هیئت دولت نیز به این امر بسیار اصرار داشتند و در همین راستا استانداردهای ٥٥ گانه را به ٨٢ استاندارد افزایش دادند. خودروهایی مثل تندر، پراید، ٢٠٦، سمند و چند خودروی دیگر توان پاس كردن استانداردهای جدید را ندارند. در نتیجه سایپا در این بحث پیشگام شده و پراید را كه بسیار هم مورد توجه رسانهها است، از خطوط تولید خارج میکند. پراید مثل تهران است! با همه مشكلات تهران كسی حاضر نیست این شهر را ترك كند و پراید هم همینطور است. این خودرو بیشترین آمار تولید را داشته و رتبه اول فروش را بین مردم و مصرفکنندگان حفظ كرده است. در همه دنیا خریداران خودرو از تسهیلات با سود كم استفاده میکنند، اما در ایران این شرایط مهیا نیست و یكی از دلایل قیمت تمامشده بالا در تولید خودرو همین امر است. لیزینگها نیز با سود ۲۷ درصد خودرو میفروشند که برای خریدار صرف ندارد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در طرح فروش آخر پراید چگونه خودروها را به دست مشتریان واقعی میرسد، گفت:
نمایندگان ما در این طرح حق خرید ندارند و سابقه خرید مشتریان مهم است. مثلا طبق بانك اطلاعاتی ما، دانشجویان و طلاب و زوجهای جوان كه در سال ٩٦ ازدواج كردند و تاکسیها و … جزو مشتریان هدف ما در آخرین طرح فروش پراید هستند. هر كس با یك کد ملی میتواند ثبت نام كند و بعد از دریافت اطلاعات از سازمانهای مربوطه، استعلام اطلاعات گرفته میشود و بعد از راستی آزمایی میتوانند خرید كنند. مشتریانی كه ثبت نام میکنند، نمیتوانند خودرو را به نام افرادی ثبت نام كنند كه شرایط مورد نظر سایپا را ندارد. سعی ما بر این است که خودروها را تا آخر امسال تحویل دهد.