۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۸۲۳
Bazi Rayanei Sargarmi amooz (12)

رقابت فعالان بازی‌های رایانه‌ای آموزشی در قالب جشنواره «سرگرم‌آموز» ۳۰ مردادماه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این جشنواره به همت هسته پژوهشی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با مشارکت مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.


در این جشنواره که برای اولین‌بار برگزار شده است، احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، محمدرضا نیلی‌احمد‌آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و فرامرز سهرابی‌اسمرود، معاون پژوهشی این دانشکده و سعید پورروستایی، مدیر هسته پژوهشی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه علامه و دبیر علمی جشنواره سرگرم‌آموز حضور داشتند.


این جشنواره را می‌توان نخستین رویداد دانشگاهی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آموزشی دانست که علاوه بر رقابت بین فعالان این عرصه، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولید شده را به دانشجویان تکنولوژی آموزشی، پژوهشگران، شرکت‌های تولید کننده بازی‌های رایانه آموزشی معرفی می‌کند.


در این جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، واقعیت مجازی، شبیه‌سازی، مجازی‌سازی، تپ‌های موبایل، بازی‌های جدی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آموزشی فناوری‌های نوین آموزشی مورد توجه قرار گرفت.


مرحله اولیه این جشنواره از ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و طی مراسم رسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس دانشگاه آغاز به کار کرد و در طی این مدت، جشنواره با اعلام فراخوان و دعوت از فعالان علمی و اجرایی این عرصه، بخش‌های آموزشی مختلفی شامل، کارگاه‌های آموشی، نشست‌ها و هیئت‌رئیسه‌های تخصصی را در این زمینه برگزار کرد. بعد از فراخوان اولیه در مجموع ۳۸ محصول از سوی شرکت‌ها و افراد فعال به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این میان ۱۱ اثر انتخاب و در نهایت در کارگاه‌های آموزشی حضور یافتند.


سعید پورروستایی، عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این دانشگاه خاطرنشان کرد: در این جشنواره 11 شرکت‌کننده نهایی که آثارشان به بخش پایانی راه یافته بودند به رقابت پرداختند که جوایز پنج نفر برتر در اوایل مهرماه طی برگزاری همایشی به آنها اهدا می‌شود.



گزارش تصویری: 


سمانه ستاری- عطنا 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار