۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۹۲۵
lobnan (6)

هیئتی از مسئولان و استادان دانشگاه دولتی لبنان دوشنبه ۲۳ مردادماه از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با اعضای هیئت علمی و جمعی از مدیران این دانشگاه گفت‌وگو کردند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در این دیدار جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، مدیریت و حسابداری، الهیات و معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.


غلامرضا ذکیانی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در این دیدار با اشاره به همزیستی فرقه‌ها و مذاهب متعدد در کشور لبنان و نهادینه شدن این روابط به عنوان یک الگوی کم‌نظیر، از امام موسی صدر به عنوان شخصیتی فراموش ناشدنی یاد کرد.


وی در ادامه با بیان موقعیت دانشگاه علامه طباطبائی در کشور نسبت به همکاری با دانشگاه دولتی لبنان اظهار امیدواری کرد و افزود: باید زمینه همکاری گسترده بین دانشگاه علامه و دانشگاه‌ دولتی لبنان فراهم شود.


لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به توانمند‌ی‌های این دانشکده و دانشگاه علامه در زمینه‌های مختلف برای همکاری با دانشگاه‌های لبنان، اظهار کرد: آماده همکاری با مهمانان عزیز در زمینه‌های مختلف علمی به خصوص حوزه جهانگردی هستیم.


در ادامه این دیدار ماندانا تیشه‌یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به برگزاری موفق همایش گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب در سال گذشته در دانشگاه علامه، گفت: این همایش موجب توسعه زمینه‌های همکاری‌ رسانه‌ای بین ایران و دانشگاه‌های عربی شد.


وی به بیش از ۶۰  تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد و افزود: تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های روسیه و همکاری با دانشگاه‌های اروپایی در قالب پروژه «اراسموس پلاس» از جمله فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه است.



تیشه‌یار بین‌المللی‌سازی را از برنامه‌ها و اهداف مهم دانشگاه علامه طباطبائی در چند سال اخیر برشمرد.


در ادامه خانم دکتر ابو‌فیاض، رئیس هیئت لبنانی و رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه دولتی لبنان ضمن ابلاغ پیام رئیس دانشگاه خود از میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی تشکر کرد.


وی بیان کرد: پیش از این دیدار دورنمایی از روابط بین دو دانشگاه در نظر ما بود اما هم‌اکنون شاهد فعال شدن پل‌های ارتباطی دو دانشگاه هستیم.


ابو‌فیاض با بیان اینکه رئیس دانشگاه لبنان نیز علاقه‌مند به ایجاد و ارتقاء سطح همکاری علمی دو دانشگاه و توسعه روابط آتی است، گفت: حضور جمعی از هیئت امنای دانشگاه و همچنین دو عضو رابط برای توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های لبنان و ایران در هیئت همراه برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها است.


سلیم متریسی، استاد علوم اقتصاد و مدیریت از هیئت لبنانی نیز برای انتشار مقالات استادان دانشگاه علامه طباطبائی به زبان عربی، فرانسوی و انگلیسی در مجله علمی-پژوهشی دانشگاه دولتی لبنان اعلام آمادگی کرد.


در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری به نیابت از روسای دو دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی لبنان به امضای لعیا الفت و ابو‌فیاض رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار