۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۸۴۶
NewSardar2

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه طباطبائی گفت: افرادی که به عنوان اعضای کابینه معرفی شده‌اند باید شأن ملت ایران را حفظ کنند و نباید بحث سهم‌خواهی این جریان و آن جریان در کابینه مطرح باشد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، حمزه پالیک دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه طباطبائی، در مورد اهمیت انتخاب صحیح اعضای کابینه دولت دوازدهم گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی قرار دارد و چهل سالگی مقطعی است که دیگر یک ملت به تجربه لازم در زمینه‌های مختلف و به بلوغ فکری رسیده است و دیگر فرصتی برای آزمون و خطا معنی وجود ندارد؛ خواص و نخبگان جامعه باید به این نتیجه برسند راه صحیح و شیوه مدیریت جامعه به چه صورت باشد.


وی ادامه داد: آیا وزرا و کابینه قرار است برای 80 میلیون ایرانی انتخاب شود یا حرف‌های دیگری مطرح است؟ آیا قرار است کابینه‌ای انتخاب شود که سطح زندگی و درآمدشان متناسب با مردم باشد یا به شیوه‌ای دیگر عمل خواهد شد؟ آیا برای انتخاب کابینه و وزرا تخصص؛ آینده نگری؛ جوان بودن و دلسوزی برای مردم و کشور مهم است یا که مهم تعهد حزبی و نه تعهد به اسلام و انقلاب مدنظر است؟


این فعال دانشجویی گفت: چرا باید بحث سهم خواهی این جریان و آن جریان مطرح باشد؟ شیوه پاسخ به این سؤالات و نحوه معرفی کابینه در روزهای آینده است که مشخص می‌کند کسانی که با رأی مردم در مجلس انتخاب شده‌اند آینده نگرند یا کوته نگرند. به منافع ملی می‌نگرند یا منافع حزبی برایشان مهم است.


پالیک خاطرنشان کرد: امیدواریم که مانند گذشته عمل نشود و از تجربیات دولت‌های گذشته درس لازم گرفته شود و افرادی که به عنوان اعضای کابینه معرفی شده‌اند شأن ملت ایران را حفظ کنند و به فکر پیشرفت کشور باشند و تخصص لازم را داشته باشند و تعهد و ولایت مداری آنها ثابت شده باشد، متأسفانه در دولت‌های گذشته بعضی از افراد انتخاب شده به خصوص در تیم اقتصادی خوشان ذینفع بودند و رقیب بخش خصوصی و مردمی. وزرای کوته نگری وجود داشته اند که در موارد مختلف به نفع مردم عمل نکرده‌اند و از چابکی لازم برخودار نبودند.


وی افزود: ما کابینه‌ای جوان و کارآمد می‌خواهیم که مقابل هر گونه زیاده خواهی؛ رانت؛ فساد و تبعیض بایستند. افرادی عهده‌دار وزارت خانه‌ها شوند تا گوشی برای شنیدن نظرات کارشناسی و دلسوزانه مجامع علمی و منتقدان داشته باشند و دیگر نگویند قراردادها برای صاحب نظران محرمانه است بلکه به متخصصان فرصت نقد و بررسی داده شود، در این مقطع حساس که کشور با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند دیگر نباید بحث سهم خواهی و باندبازی مطرح شود و معیار شایسته سالاری برای انتخاب افراد باید در نظر گرفته شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار