۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۵۶۰
asadi va rahbar (1)

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نمایندگان باید به خاطر اقدامشان عذرخواهی کنند و حتی توضیح دهند که چرا این اقدام را انجام دادند، به هرحال وقتی مسئولان سعی می‌کنند فضای مجازی را فیلتر کنند و یا از جوانان انتظار دارند که کمتر در این فضاها باشند، حال خودشان با انجام این اقدامات مردم را بهت‌زده می‌کنند.


به گزارش عطنا به نقل از ایکنا، عباس اسدی، مدرس ارتباطات، با اشاره به این موضوع که نمایندگان خانه ملت باید به فکر شهروندان و مشکلات‌شان باشند، گفت: گرفتن عکس‌های سلفی توسط تعدادی از نمایندگان یکی از بی‌پرستیژترین کارهایی بود که شاهد بودیم؛ متأسفانه به جای آنکه آنها به فکر حل مشکلات مردم باشند، با گرفتن عکس‌های سلفی خوداظهاری می‌کنند و به پیامدهای موضوع هم توجهی ندارند و همین موضوع دستمایه تمسخر و ریشخند ایرانیان و حتی رسانه‌های خارجی شد.



سلفی با فرهنگ ناپسند/ عکس‌العمل «یهویی» برخی نمایندگان در مجلس


وی بیان کرد: متأسفانه نمایندگان مجلس به جای اینکه روی وظایف‌شان تمرکز کنند به دنبال عکس یادگاری با خانم موگرینی هستند و حتی سواد آنها در حدی نیست که به پیامدهای موضوع توجهی کنند و در نهایت شاهد آن هستیم که نمی‌توانند برای حل مشکلات ازدواج، تحصیل و شغلی برنامه‌ریزی کنند. مسلم است وقتی که به این مسائل حاشیه‌ای و اصل موضوع دقت نمی‌کنند، قطعا نمی‌توانند به وظیفه اصلی‌شان عمل کنند و در نهایت به هنگام رأی‌گیری تنها شعار می‌دهند.


اسدی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نمایندگان باید به خاطر اقدامشان عذرخواهی کنند و حتی توضیح دهند که چرا این اقدام را انجام دادند. به هرحال وقتی مسئولان سعی می‌کنند فضای مجازی را فیلتر کنند و یا از جوانان انتظار دارند که کمتر در این فضاها باشند، حال خودشان با انجام این اقدامات مردم را بهت‌زده می‌کنند.


وی بیان کرد: این اقدام نمایندگان نوعی خوداظهاری بوده و بیشتر برای کارهای تبلیغاتی‌شان است درحالی که این کارها به نوعی اقدامی تحقیرآمیز برای ایران در مجامع بین‌المللی بود. متأسفانه وقتی رسانه‌های دیگر این موضوع را نگاه می کنند، دستمایه طنزشان می‌شود و حتی به تمسخر آن می‌پردازند.


اسدی اظهار کرد: مسئولان، چهره‌ها و افراد مشهور همیشه باید بدانند که حریم خصوصی برایشان معنا ندارد. آنها باید بدانند که در مسئولیت‌های مختلف زیر ذره‌بین هستند و هر نوع اشتباه می‌تواند به ضرر نظام تمام شود و حتی خسارات بسیاری را به بار بیاورد؛ بنابراین آنها باید مراقب رفتار و گفتارشان باشند.


وی بیان کرد: دست به یقه شدن در مجلس، گپ زدن به هنگام طرح مسأله مهم در مجلس، خوابیدن به هنگام رأی‌گیری از جمله موارد حاشیه‌ای است که متأسفانه شاهد آن هستیم. متأسفانه نمایندگان مجلس دقت لازم را به این موضوعات ندارند و سعی می‌کنند بیشتر به مسائل حاشیه‌ای بپردازند و نتیجه‌اش می‌شود مجلس ششم که همیشه حاشیه‌ساز بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار