۲۵ تير ۱۳۹۶ ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۷۰۹
Ziafat Andisheh Ostadan Allameh - Asr (18)

مدیرگروه فلسفه اخلاق دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه در علوم انسانی باید به دنبال تقریرها و علومی باشیم که با فرهنگ بومی‌ سازگار باشد، گفت: سطح استادان دانشگاه علامه طباطبائی در این دوره دانش‌افزایی بالاتر از حد انتظار بود.


حجت‌الاسلام سیدحسن اسلامی ‌اردکانی، در حاشیه بیست‌و‌ششمین دوره دانش‌افزایی استادان دانشگاه علامه طباطبائی (ضیافت اندیشه) در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا، اظهار کرد: راه بومی‌سازی علوم انسانی ارائه تقریر‌هایی است که کمترین ستیز را با دست‌آورد‌های بشری و بیشترین قرابت را با فرهنگ بومی‌ داشته باشد.


وی هدف از برگزاری بیست‌و‌ششمین دوره دانش افزایی استادان دانشگاه علامه طباطبائی (ضیافت اندیشه) را که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد، ارتقا دانش نظری و مهارت علمی استادان دانشگاه دانست و افزود: توانایی برقراری ارتباط بهتر با دانشجو و به کارگیری منش اخلاقی در آموزش‌های استادان از جمله دیگر اهداف این دوره است.


اسلامی بیان کرد: سطح استادان دانشگاه علامه طباطبائی شرکت کننده در این دوره بالاتر از انتظار بود و هر کدام در حوزه کاری خود تراز اول محسوب می‌شوند، ضمن‌آنکه همه استادان نیز بحث‌ها را با علاقه و دغدغه دنبال می‌کردند.


مدیرگروه فلسفه اخلاق دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه تقریر‌های گوناگونی از بحث علوم انسانی ارائه شده است، گفت: برخی از این تقریر‌ها قابل دفاع است و باید در برخی‌ زمینه‌های دیگر نیز کار کرد و به دنبال تقریر مقبولی بود که بیشترین همخوانی را با فرهنگ خودی و کمترین ستیز را با دست‌آورد‌های بشری داشته باشد و همچنین باید مسائل خود را یافت و پیش‌فرض‌های صحیح را عرضه کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار