۲۸ تير ۱۳۹۴ ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۹۷

به گزارش عطنا به نقل ایسنا مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب پژوهشکده محیط زیست با بیان اینکه باید در راستای استفاده بهینه آب در صنعت به دنبال راهکار باشیم، گفت: باید تغییر روش داده و الگوها را اصلاح کنیم زیرا این رویکرد در شأن دانشگاه است و دانشگاه نیز علاقه دارد تا به این رویکرد کمک کند.


علی دهنوی در نشست خبری همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهکارها با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور و در استان اصفهان اظهار کرد: طبق آمار و ارقام وزارت نیرو، وضعیت آب شرب بیش از 500 شهر کشور وارد خط قرمز شده است و با توجه به اینکه آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند، بنابراین کشاورزی و صنعت در وضعیت وخیم‌تری هستند.


وی افزود: باید در این راستا و در استفاده بهینه آب در صنعت به دنبال راهکار باشیم، تغییر روش دهیم و الگوها را اصلاح کنیم. این رویکرد در شأن دانشگاه است و دانشگاه نیز علاقه دارد تا به این رویکرد کمک کند و به همین دلیل این چنین همایشی با تولیت دانشگاه برگزار خواهد شد.


دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهکارها با اشاره به چرایی مصرف آب در صنعت، اضافه کرد: یکی از دلایل این است که صنعت تمایل به رفع و رجوع مشکلات تامین آب خود دارد که این جایگاه ویژه‌ای محسوب می‌شود.


دهنوی به صرفه جویی در آب مورد نیاز صنعت و نتایج حاصل از آن اشاره کرد و ادامه داد: وقتی صنایع به سمت کاهش مصرف آب می‌روند، از یک طرف باعث بازیافت و استفاده دوباره از پساب های صنعتی می‌شوند و از طرف دیگر استفاده از تکنولوژی‌های روز برای مصرف بهینه آب در صنایع، پیشرفت در صنعت را در پی خواهند داشت.


وی خاطرنشان کرد: در سال حدود دو میلیارد مترمکعب پساب صنعتی وارد منابع آبی می‌شود، در حالی که با بازیافت و استفاده مجدد می‌توان از آلودگی بیشتر منابع آبی نیز جلوگیری کرد.


دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهکارها به فعالیت‌های اجرایی همایش اشاره و اظهار کرد: در این همایش به دنبال آن هستیم که حداقل دو سخنران مرتبط خارجی داشته باشیم. همچنین قرار است در این همایش حداقل دو نفر از صنایع سخنرانی کنند و دستاوردهای صنعت خود را پیرامون کاهش مصرف آب به دیگر شرکت کنندگان عرضه کنند.


دهنوی ادامه داد: در این همایش از صنایعی که در کاهش مصرف آب فعالیت داشته‌اند و یا در این زمینه دچار چالش بوده‌اند دعوت به عمل آمده تا در کنار یکدیگر مشکلات را مرتفع کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار