۲۸ تير ۱۳۹۴ ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۷۰
ketab

به گزارش عطنا به نقل از مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، در خردادماه و تیرماه سال جاری چند عنوان کتاب جدید توسط مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی به شرح زیر در دسترس علاقمندان قرار گرفت:


کنترل حرکتی انسان (دوره دو جلدی)


تألیف:  دیوید ا. روزن باوم         ترجمة:  احسان زارعیان، عباس بهرام


این اثر حاصل تجربیات و پژوهش های فردی است که سالیان بسیاری از عمر گرانمایه خود را صرف انجام تحقیقات مستمر در حیطه کنترل حرکتی نموده است. کمتر کسی است که به مطالعه مباحث کنترل حرکتی انسان وارد شود و از رجوع به کتب و آثار این دانشمند بی نیاز باشد. کتاب حاضر ترجمه‌ی ویرایش دوم کتاب اصلی است که با توجه به تبین جامع مبانی کنترل حرکتی در آن، بی شک یکی از ارزشمندترین کتب در این حوزه محسوب می شود


بار شناختی  و چند رسانه ای های آموزشی


تألیف:  محمد‏حسن امیرتیموری، محمد زارع


بار شناختی به بار وارد شده بر حافظۀ کاری در هنگام پردازش اطلاعات جدید اشاره دارد، و شامل سه نوع درونی، بیرونی و مطلوب است. هر گونه طراحی آموزشی بدون توجه به بار شناختی، انواع و اصول آن فاقد اثربخشی کامل خواهد بود. این کتاب مباحث مربوط به بارشناختی را در ارتباط با چندرسانه ای‌های آموزشی مورد بررسی قرار می دهد و گامی است در جهت آشنا ساختن طراحان آموزشی با مفاهیم مربوط به بار شناختی و  چگونگی بکارگیری اصول آن در طراحی چندرسانه ای‌های آموزشی. مطالعۀ کتاب حاضر می تواند برای تمامی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت از جمله ، اساتید و دانشجویان رشته علوم تربیتی، معلمان، مربیان، متخصصان تکنولوژی آموزشی و بخصوص طراحان چندرسانه ای‌های آموزشی مفید واقع شود.


توسعه سیستم‌های آموزش آنلاین با استفاده از ابزارهای منبع باز


بکار گرفتن تکنولوژی لینوکس


تألیف: لی چاو                      ترجمة: حسن رشیدی


این کتاب برای دانشجویان رشته‌‏های تکنولوژی آموزشی،‌ آموزش از راه دور و همچنین مدیران و مهندسان کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات، پایه ای برای ایجاد آموزش‌های آنلاین و بهره برداری فراهم می‌­سازد. در این کتاب  ابزارهای مورد استفاده برای میزبانی دوره‌‏های آموزش آنلاین مانند سرور‏ها و  ابزار‏های پایگاه داده‏‌ای ، ابزار‏های مورد استفاده برای مدیریت  دوره‏‌های آنلاین مانند سیستم‌‏های مدیریت یادگیری ، ‌ابزار‏های مورد استفاده برای ارائه دوره‌‏های آنلاین مانند ابزار‏های شبکه و  دسترسی راه دور ، ابزار‏های مورد نیاز برای تمرین عملی مانند ابزار‏های مورد نیاز برای دوره های فن‏آوری محور ،‌ ابزار‏های مورد نیاز  برای توسعه مواد آموزشی شامل ابزار‏‏های وب نویسی، ابزار های چند رسانه‏‌ای و ابزار‏های همکاری، بحث می شود.


اطلاعات ارائه شده در این کتاب می تواند مدیران پروژه را در برنامه‌‏ریزی مالی، آگاهی در برآورد هزینه، خرید تجهیزات و تخصیص منابع یاری دهد.


بهای نابرابری


جامعه دو قطبی و نابرابر چگونه آینده ای را به خطر می‌افکند؟


تألیف: جوزف ای. استیگلیتز              ترجمه: دکتر محمدرضا فرزین، یکتا اشرفی


نابرابری و بی عدالتی موضوع اساسی کنونی اقتصاد جهان است و تمرکز ثروت در دست گروهی خاص و حتی کشورهایی خاص منجر به ظهور پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شده که همه اندیشمندان جهانی را نگران ساخته است.


جوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 درحال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره های علمی و سیاسی در حوزه اقتصاد به شمار می‌رود. وی باوجود سوابق علمی و اجرایی ارزنده بیشتر شهرت خویش را مدیون مواضع انتقادی در برابر نهادهای پولی و مالی بین المللی و مطالعات گسترده درخصوص نابرابری و دلایل آن می باشد. مقالات و دیدگاههای اقتصادی وی، او را به عنوان اقتصاددانی با رویکرد نئوکینزینی در ادبیات اقتصادی مطرح کرده است. از استیگلیتز که در بین اقتصاددانان ایرانی طرفداران زیادی دارد تاکنون کتابهای زیادی به فارسی ترجمه شده است.  کتاب بهای نابرابری ازجمله انتقادی ترین دیدگاههای استیگلیتز به نظام اقتصادی و سیاسی مورد حمایت آمریکا و یا به تعبیر وی دست راستی ها است. او در این کتاب با ارائه تصویری نابرابر و طبقاتی از آمریکا به بررسی دلایل اقتصادی و سیاسی آن پرداخته و تمامی دستاوردهای سیاستی اقتصاد متعارف کنونی را به چالش می کشد.


اقتصاد سیاسی بین‌الملل


مهدی تقوی


کتابی که پیش روی شماست مجموعه مقالاتی است که من در طول سال‌های گذشته آنها را برگردان و خلاصه کرده‌ام. اکثر این مقالات در نشریات مختلف از جمله اطلاعات سیاسی و اقتصادی به چاپ رسیده است، اما آن‌چه باعث شد تا من با یک ویراستاری تازه و بازنگری مجدد به چاپ آنها اقدام کنم، نیاز به‌ وجود منابع مربوطه به اقتصاد سیاسی بین‌الملل از یکسو و توجه به ارتباط منطقی میان مقالات در یک مجموعه از سوی دیگر بوده است.


بررسی و ترجمه آثار اسلامی  (به انگلیسی)                  


(کتاب درسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد ترجمه)         


سالار  منافی‏‌اناری                                                                             


This book is designed as a textbook for Iranian MA students of English translation studies. It presents both theoretical perspectives and practical exercises in the field of translating Islamic texts from Persian into English. The whole book contains fifteen lessons and a self-assessment test. Every lesson consists of seven parts, each of which has a certain purpose to facilitate reaching the aim of the book, which is to be acquainted with English translations of Islamic texts and practice translating such texts from Persian into English.


      The Persian texts are taken from some well-known Islamic sources, such as Man and Faith and The World View of Tauhid, both written by M.Mutahhari, Knowing Islam, by Beheshti, Bahonar and Ghafoori, and Foundations of belief in Islam, by S.M.Moosavi Lari. There are also quotations from the book Blossoms of Wisdom or Maxims of Ali, a ion from Nahj al-Balaghah, translated into Persian and English by A.Halat.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار