۲۴ تير ۱۳۹۴ ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۰۴
zakiani

به گزارش خبرنگار حوزه ی فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، دکتر غلامرضا ذکیانی در نشست دوره ای اساتید بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی که با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد، گفت: رویکرد فرهنگی ما رویکرد فرهنگی کل نظام است و چیزی که در آن تردید نداریم اینکه انقلاب ما به دوره بلوغ رسیده است و برای عرصه های خارجی باید آن را تثبیت نماییم.


وی افزود: یکی از مهمتریم مشکلات ما مسأله اشتغال است و این موضوع در علوم انسانی بسیار مضاعف است و به همین جهت در معاونت فرهنگی و اجتماعی رویکرد جدیدی را در پیش گرفته ایم که با عنوان مهارت افزایی در حوزه علوم انسانی و با تاسیس مرکز آموزش در این معاونت این امر تحقق می یابد و مهارت های لازم را برای آینده در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در مرداد 94 که دانشگاه ها تعطیل می شوند شعار ما این است که تابستان دانشگاه تعطیل نیست و در این مرکز بیش از 2100 دانشجو در بیش از 100 کارگاه در حوزه های مختلف شرکت کرده اند.


معاون فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: از مهر 95 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی غیر از مدرک دانشگاهی باید مدرک مهارتی را نیز دریافت نمایند و این مدرک دوم که علامه پلاس است برای دانشجویان الزامیست و این امر به تصویب وزارت علوم نیز رسیده است.


وی افزود: از سوی مسئولین وزارت علوم به دانشگاه علامه طباطبائی پیشنهاد تاسیس مرکز نوآوری علوم انسانی شده است و از مهر امسال در یکی از ساختمان های دانشگاه قرار است 50 شرکت تاسیس شود که همه آنها در حوزه علوم انسانی هستند و از هر گروهی حداقل یک شرکت باید تاسیس شود. در این راه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده می شود تا مهارت های لازم تحصیل نمایند و رشته خود را که ناظر به نیازهای جامعه است در این زمینه بکار بگیرند. ما در این طرح در سال اول امکانات را در اختیار آنها قرار می دهیم و در سال های بعدی بصورت تدریجی درصدی از مشارکت گرفته می شود و امیدواریم بتوانیم بعد از گذشت یکسال پروژه های بنیادی را اجرا نمائیم که بهترین گرینه اساتید و دانشجویان ما هستند تا بتوانند پروژه های عظیم علوم انسانی را انجام دهند.


ذکیانی در پایان گفت: اما در خواستی که دارم در مورد هفته دفاع مقدس است و در این ایام قرار است کاری نو انجام دهیم و از اساتید بسیجی اگر در هر حوزه ای که فکر می کنید از جمله خاطره گویی، کارگاه، ارائه ایده و غیره ما آمادگی داریم تا در انتقال مفاهیم عالی دفاع مقدس آن را بیان کنند و در این راه از آنها با کمال میل استقبال می کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار