۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۷۰
hoghogh

اولین آکادمی موت کورت کشور (مسابقات شبیه‌سازی جلسات دیوان دادرسی)  در 5 رشته تخصصی، با حضور رئیس، معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی 24 خرداد ماه در محل این دانشکده رسماً راه اندازی شد.



    به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ، در این مراسم دکتر محمد رضا علومی یزدی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی این آکادمی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که با توان بالای دانشجویان مستعد و با حمایت‌ها و راهنمایی‌های استادان گرانقدر این دانشکده شاهد افتتاح آکادمی موت کورت کشور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی هستیم. وی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های اعزامی دانشجویی طی دو سال گذشته در رقابت‌های بین‌المللی افزود: امیدواریم با بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و حمایت مالی استادان و دانشجویان رشته حقوق شاهد استمرار و رونق این حرکت علمی و موفقیت‌های روز افزونی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.


   در ادامه دکتر رضوی فرد معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های معاونت پژوهشی و دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در اعزام تیم‌های دانشجویی و راه اندازی این آکادمی اظهار داشت: این نهاد به عنوان اولین آکادمی موت کورت در کشور با هدف استعدادیابی، پشتیبانی و مساعدت‌های لازم به منظور تشکیل تیم‌های تخصصی این حوزه به منظور استفاده از استعدادهای موجود در زمینه‌ی حقوقی برای رقابت در عرصه‌ی بین‌المللی به صورت متمرکز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی راه‌اندازی شده است.


   وی با اشاره به تشکیل و فعالیت 5 گروه تخصصی در این آکادمی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده فعالیت این آکادمی در 5 حوزه تخصصی شامل: مورت کورت داوری- موت کورت هانری دونان – موت کورت جساب- موت کورت روسو و موت کورت مدیا هدف گذاری شده است که امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد به ثمر رسیدن تیم‌های موفقی در این آکادمی باشیم.


   سپس دکتر ماندانا تیشه‌یار مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به سیاستها و برنامه‌های دنبال شده توسط این بخش دانشگاه بیان داشت: برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از فعالیت‌های دانشجویی در زمینه‌های علمی و پژوهشی از وظایف اصلی این مدیریت است و امیدواریم با این دستور کار و حمایت‌های استادان گرانقدر دانشگاه معضل فرار مغزها به گردش نخبگان تبدیل شده و موفقیت‌های روزافزونی دانشگاه را با افتخار آفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان آن  نظاره‌گر باشیم.


  در ادامه این نشست دکتر قاسم زمانی مدیر گروه حقوق عمومی و بین‌المللی و دکتر محمدرضا پاسبان مدیر گروه آموزشی حقوق نیز در سخنانی بر ضرورت حمایت معنوی و مادی و نیز استفاده از ظرفیت‌ها و تخصصی های بخش‌های مختلف دانشگاه در زمینه‌ی تقویت زبان بین‌المللی و نیز روحیه اعتماد به نفس تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌ها برای موفقیت آنان تأکید کردند.


  در پایان این نشست اعضای تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های سالهای گذشته به بیان تجارب، دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و خواستار حمایت‌های بیشتر دانشگاه در این زمینه شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار