۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۸۵

به گزارش عطنا ، 'علیرضا اسماعیلی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا طی گفتگویی در مادرید با اشاره با دیدارهای خود با مدیران دانشگاه آلیکانته،افزود: در این ملاقات ها درخصوص گسترش روابط علمی بین دانشگاه های ایران و دانشگاه آلیکانته و همچنین انجام فعالیت های علمی - فرهنگی گفت و گو های خوبی انجام شد و درمورد تقویت اتاق ایران (سمینار ایرانشناسی ) و برگزاری نشست های علمی مشترک در معرفی مفاخر و اندیشمندان و متفکرین دو کشور به توافق های خوبی دست یافتیم.

اسماعیلی تصریح کرد :معاون بین الملل دانشگاه آلیکانته،فضای دانشگاه های ایران را برای همکاری در شرایط فعلی بسیار مثبت توصیف کرده و اعلام کرد که به دنبال همکاری های دانشگاهی برای اولین بار در ترم آینده ، مبادله دانشجو با دانشگاه علامه طباطبایی تهران انجام خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین از موافقت مسولان دانشگاه آلیکانته با پیشنهاد وی برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در محل موزه و محل نمایشگاهی این دانشگاه اسپانیایی خبر داد .

وی ابراز داشت :در این ملاقات با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه آلیکانته در رشته های علوم پایه (فیزیک ، شیمی ، ریاضی ) مقرر شد که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی، شرایط لازم را برای انجام فعالیت های مشترک دانشکده های پایه کشورمان و دانشکده های پایه دانشگاه آلیکانته فراهم نماید .

اسماعیلی خاطرنشان کرد :در ملاقاتی که با 'آمپارو ناوارو فائوره' معاون پژوهشی دانشگاه آلیکانته داشتیم، این مدیر دانشگاه اسپانیایی بر ضرورت انجام تحقیقات مشترک تاکید نمود .

به گفته رایزن فرهنگی کشورمان ، ناوارو فائوره ضمن تاکید بر پتانسیل بالای دانشگاه های ایران در انجام پژوهش های علمی ، انجام پژوهش های مشترک را ظرفیت خوبی برای به فعل رساندن توانایی های علمی دانشگاه های دو کشور دانست .

به گفته اسماعیلی، ناوارو فائوره همچنین درخصوص همکاری دانشکده های علوم پایه ، پیشنهاد نمود که هیأتی از دانشگاه آلیکانته به دانشگاه های ایران اعزام شوند .

رایزن فرهنگی ایران در ادامه به ملاقات خود با 'فرانسیسکو فرانکو سانچز' رئیس دپارتمان زبانشناسی یکپارچه دانشگاه آلیکانته اشاره کرد و افزود: در این ملاقات نیز برگزاری سمینارهایی درخصوص ادبیات معاصر مورد تاکید قرار گرفت و با توجه به در پیش بودن مناسبت های فرهنگی همچون روز مولانا و روز حافظ در ماه های آینده،پیشنهاد شد سمینار مشترکی درخصوص معرفی این مفاخر با همکاری رایزنی و دپارتمان زبانشناسی یکپارچه در محل این دپارتمان برگزار شود .

فرانکو سانچز نیز در این ملاقات اهتمام بیشتر برای تقویت اتاق ایران که با تلاش رایزنی فرهنگی ،از سال 1390 در دانشگاه آلیکانته راه اندازی شده است را مورد تاکید قرار داد.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا همچنین ضمن ابراز علاقه برای همکاری درخصوص انجام پروژه های مشترک علمی و دانشگاهی همچون همکاری درخصوص پایان نامه های دکترا با موضوع اسلام شناسی ، شیعه شناسی و ایران شناسی ، خاطرنشان کرد: رایزنی فرهنگی از پایان نامه های مذکور ، حمایت کرده و بورسیه های کوتاه مدتی در اختیار این افراد قرار خواهد داد .

اسماعیلی افزود:با توجه به پیشنهاد 'خوسه فرانسیسکو کوتیاس' رئیس انجمن ایرانشناسان اسپانیا که در این ملاقات ها حضور داشت ، قرار شد کنفرانس روابط فرهنگی ایران و اسپانیا از دوره صفویه به بعد،در ماه مارس با همکاری رایزنی فرهنگی و دانشگاه آلیکانته با حضور اندیشمندان مختلف خصوصاً از این دو کشور در شهر مادرید برگزار شود .



منبع: ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار