۰۸ تير ۱۳۹۶ ۰۱:۴۰
کد خبر: ۹۲۸۳۸
Yazdan Mehr - sandogh refah

ذوالفقار یزدان‌مهر، مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان می‌گوید: در ‌سال ٩٤ آسیب‌شناسی پیرامون خوابگاه‌های دولتی انجام گرفت که این آسیب‌شناسی موجب شد متوجه اجاره‌های ناعادلانه‌ای که از دانشجوبان دریافت می‌شود، شویم که بعضا در خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی کارمند و افراد متفرقه‌دیده می‌شد.


به گزارش عطنا به نقل از روزنامه شهروند همین امر موجب شد دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه‌های غیردولتی با امضای دکتر فرهادی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که باعث ساماندهی  دانشجویان شد و همچنین اجاره‌ای که خوابگاه‌های غیردولتی دریافت می‌کنند، متناسب با عرف منطقه، تجهیزات و امکانات موجود در خوابگاه تعیین و مجوز خوابگاه‌داری به آن داده می‌شود که اعضای مختلفی دارد و در صورت پیشامد مشکلی همه در این راستا قدم برمی‌دارند.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره این‌که این سازمان با درنظر گرفتن خوابگاه‌های غیردولتی تحت‌نظر خود می‌تواند گامی در جهت رفاه دانشجویان بردارد، در این زمینه ادامه داد: اما از زمانی که این دستور العمل ابلاغ و ساماندهی می‌شود، در سایت و سازمان صندوق رفاه دانشجویان لیست خوابگاه‌های دارای مجوز ارائه شده است و براساس آن به انتخاب خوابگاه دست می‌زنند.


وی افزود: همچنین اگر دانشجویان در این صورت با مشکلی مواجه شدند می‌توانند به شورای نظارت اطلاع دهند تا از آن طریق مشکل خود را حل کنند که ما نیز مسئولیتی در قبال پانسیون‌ها نداریم و زیرنظر ما اداره نمی‌شوند.


یزدان‌مهر با اشاره به عملکرد پانسیون‌ها در این زمینه توضیح داد: اما درمورد پانسیون‌ها باید گفت ما هیچ‌گاه به دانشجویان توصیه نمی‌کنیم که در پانسیون‌ها زندگی کنند، زیرا با وجود ١٢٠خوابگاه دولتی تنها در شرایطی که خوابگاه به دانشجو تعلق نگیرد، از پانسیون استفاده می‌کند و دانشجویان باید توجه داشته باشند در صورتی که در دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد رشته موردعلاقه خود قبول شدند، از خوابگاه‌های مجوزدار غیردولتی استفاده کنند تا خطری هم آنها را تهدید نکند و اکنون با این اقدام همه دانشجویان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند تا هم هزینه کمتری را متحمل شوند و هم از امنیت و امکانات بیشتری برخوردار باشند.


وی اظهار کرد: باید توجه داشت در ‌سال٩٤ تقریبا ٥٠‌هزار کمبود فضای خوابگاه داشتیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا انجام شد. یکی از این موارد اعطای کمک رهن به خوابگاه‌ها بود تا با توجه به کمبود فضایی که دارند برای دانشجویان فضای مناسبی را ایجاد کنند.


یزدان مهر در پایان خاطرنشان کرد: در گام بعدی با توجه به این‌که در برنامه پنجم توسعه منع ساخت‌وساز خوابگاه‌ها صورت گرفته بود، این موضوع در برنامه ششم توسعه حل شد و مجددا برای ساخت‌وساز خوابگاه‌ها مجوز گرفته شد. این امر موجب شد ما بتوانیم تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار دانشگاه قرار دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار