۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۷:۵۸
کد خبر: ۹۲۲۴

در نشستی که روز گذشته، تحت عنوان دولت ملت و آینده مشترک، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه برگزار شد؛ دکتر حسین سلیمی ریاست این دانشگاه، پس از عرض خیر مقدم به مدعوین و حضار، به ویژه دبیر شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه دانشگاه علامه در حال احیای جایگاه خود به عنوان حلقه اتصال نظریات مختلف در حیطه علوم انسانی، با مدیران اجرایی ارشد در کشور، می باشد.


به گزارش عطنا،نشستی تحت عنوان دولت ملت و آینده مشترک، در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه برگزار شد که طی آن دکتر سلیمی و امیر دریابان علی شمخانی به سخنرانی پرداختند و پس از آن جلسه پرسش و پاسخی بود که، به همت واحد کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه علامه طباطبایی برقرار شد.


دکتر سلیمی با بیان اینکه: اصطلاح دولت_ملت (nation-state) از قرن نوزدهم به بعد در اروپا جدی گرفته شد. هرچند که این واژه پس از عهدنامه وستفالیا در سال1648 میلادی مطرح شد.


عضو هیئت علمی گروه روابط بین الملل دانشگاه علامه افزود: از زمانی که رشد دولت ملت ها در آسیا سرعت گرفت،5 دولت_ملت کهن وجود داشت، که عبارت بودند از ایران، عثمانی، هندوستان، چین و ژاپن.


وی در ادامه خاطرنشان ساخت:باوجود اینکه دولت ملی با همه نقایصش _به علت وجود زمینه های تاریخی_ در ایران پذیرفته شده است؛ افزود:مبادا در ولوله آشوب های موجود در منطقه، ما با گفتن اینکه در رابطه با اقوام و مذاهب هیچ مشکل ومطالبه ای در کشور نداریم، سرمستی کاذبی پیدا کنیم. یا اینکه در نقطه مقابل آن، به طور پیوسته القای بحران کنیم.


وی در پایان باذکر این نکته که: متاسفانه در کشور ما برای اینکه مطالبه و یا دغدغه ای جدی گرفته شود، تلاش هایی در جهت القای بحرانی بودن وضعیت موجود صورت می گیرد که این خود نشان از کج سلیقگی دارد، از مردم و مسئولین خواست که همدلانه به مطالبات و دغدغه های همدیگر توجه کنند.


_MG_3874

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار