۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱
کد خبر: ۹۱۷۷۶
neshast moshavere va ravan shenasi-adabiyat- anjoman moshavere 02

سلسله نشست‌های تخصصی انجمن مشاوره ایران با حضور مشاوران و روان‌شناسان کشور با عنوان «بررسی مسائل پیش روی مشاوره و روان‌شناسی» برگزارشد.


به گزارش عطنا در این نشست که در تاریخ سه‌شنبه، 30 خردادماه برگزار شد، عباسعلی اله‌یاری، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران، برخی از اعضای شورای مرکزی این سازمان، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، نمایندگانی از سازمان‌های مختلف و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.


این نشست با سخنرانی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد و سپس نمایندگانی از سازمان بهزیستی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، شهرداری و آموزش و پرورش به ارائه سخنرانی پرداختند.


مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سخنان خود به بررسی چالش‌های مشاوره و روان‌شناسی در این سازمان پرداخت که یکی از مهمترین این چالش‌ها را کمبود حدود سی هزار نیروی متخصص مشاور در مدارس و یا غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی مشاورین مدارس برشمرد.


در ادامه مهدیامیری، معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران به چالش‌ها و مطالبات این نهاد از مشاوران پرداخت و گفت: حضور نیروهای متخصص در امر مشاوره در خانه‌های سلامت یک ضرورت است که در حال حاضر در این حوزه کاستی‌هایی وجود دارد.


در ادامه نیز احمد خاکی، مشاور مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران به حوزه‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته اشاره کرد و مطالبات سازمانی خود را مطرح کرد، سپس سرهنگ حمیدی‌فر، مدیرکل مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی به ضرورت توجه مشاوران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت به مسئله پیشگیری اشاره و راهکارهای خود را ارائه کرد.


خانم زمانپور، رئیس اداره اجتماعی و مدیریت افکار عمومی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به ضرورت به کارگیری نیروهای مشاور متخصص و مجرب در این قوه اشاره کرد و در پایان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و به نیاز کشور به مشاور و روان‌شناس تاکید کردند.


عکس و خبر : یوسف حبیبی و فرنوش اوقانی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار