۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۹
کد خبر: ۸۹۴۲۳
triboon azad 17 esfand 96 (33)

علی کیان، دانشجوی رشته الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان رئیس بسیح دانشجویی این دانشگاه معرفی شده است.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، کیان در روز 16 خردادماه در مراسم معارفه خود در جمع هیئت رئیسه این دانشگاه و و هادی قاسمی، رئیس بسیج دانشجویی تهران متنی را به عنوان سخنرانی قرائت کرد که در پی می‌آید.


«وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون‏» (انبیاء/105)


حمد سزاوار خدایی است که چشمان ما را در زمانی به دنیا گشود که به رغم بسط ید شیاطین و غلبه نسبی ظلم و جور و هجوم فتنه‌ها و شبهه‌ها به سمت حق، انفجاری از نور رخ داده و در گوشه‌ای از این کره خاکی مردان و زنان با غیرتی که نشاندار به محبت دلدادگی اهل بیت پیامبر آخر الزمان بودند برای اعتلای حق قیام کرده و تا امروز حدود چهل سال است که با وجود تمام سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها، با اعتماد به ناخدای امین خود و جانشین خلفش در این دریای متلاطم پیش رفته‌اند و اِن‌شاءالله عنقریب به ساحل امن ظهور کامل حق خواهند رسید. قطعاً یکی از نقاط تحول و پیشرفت جامعه از سویی و احتمال وابستگی و عقب‌گرد از سوی دیگر دانشگاه‌ها هستند و پایش و حفاظت از شجره طیبه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها اهمیت مضاعف خواهد داشت.


بسیج دانشجویی به تصریح قانون به عنوان یک تشکل انقلابی از مهمترین خطوط این پاسداری است و امید دارد که بتواند با استعانت از خداوند و تمسک به ثقلین، همچنین همراهی استادان انقلابی و دانشجویان آگاه رسالت خویش را به انجام رساند.


بنده به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علامه، با تشکر فراوان از برادر و دوست عزیزم آقای حسین کیانی که در یکسال گذشته با تحمل مشکلات و دشواری‌هایی که در این راه نورانی سهل و آسان است، قبول مسئولیت کردند، مطالبی را به عرض شورای محترم فرهنگی دانشگاه می‌رسانم.


1- بر اساس تأکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب، راه‌حل مشکلات کشور به صحنه آمدن جوانان مؤمن و  انقلابی است. بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تلاش خواهد کرد براساس منویات ایشان، قوانین و مقررات موضوعه، همراهی و کمک مسئولان محترم دانشگاه، استادان انقلابی و دانشجویان آگاه در راه جذب، حفظ و سازماندهی دانشجویان عزیز و نزدیک شدن به هدف تربیت جوان مؤمن انقلابی، دین خود را ادا کند. واضح است که راهبرد اصلی این حرکت بر اساس جذب حداکثری و دفع حداقلی خواهد بود و مؤلفه‌های آن همان شاخصه‌های جذابیت سیره حضرت امام(ره)، از جمله عدالت‌طلبی، آرمان‌خواهی، پاسداری از اصل نه شرقی و نه غربی و استقلال و مطالبه جدی منافع ملی از مسئولان در همه قوا و همه رده‌ها خواهد بود. طبیعی است که آن مسئولی که انحراف بیشتری از خط مستقیم انقلاب که همان وصایای امام و منویات رهبری است داشته باشد، پذیرای مطالبه و هشدار بیشتری از دانشجویان بسیجی خواهد بود.


2- دانشجوی بسیجی بر اساس اصل اساسی امر به معروف و نهی از منکر که اولویت مصداقی آن حاکمان اسلامی هستند، با درجات و شرایط لازم، این اصل را پاس خواهد داشت و از حاکم اسلامی تا دوست دانشجوی خود را امر به معروف و نهی از منکر خواهد کرد و دلسوزی و تواضع را در این کار خطیر سرلوحه کار خود قرار خواهد داد و از همگان هم می‌خواهد که به صورت متقابل، این وظیفه را در مورد بسیج دانشجویی انجام دهند.


3- فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و اعتماد به جوانان ایرانی از دیگر اولویت‌های بسیج دانشگاه علامه طباطبائی خواهد بود. همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه تلاش خواهد کرد که با اجرای طرح‌های هوشمندانه، فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی را گسترش دهد و مسئولانی که در برابر این بدیهی مسلم و اصل همه فهم، بایستند را شبه دشمن تلقی کرده و در برابر آن عمل انقلابی انجام خواهد داد.


4- مسئله دیگر درخواست از استادان محترم دانشگاه برای کمک در جهت تربیت دینی و انقلابی دانشجویان عزیز است و اطمینان به شورای محترم فرهنگی که بسیج دانشجویی در جهت تربیت دینی دانشجویان هر کمکی که در توانش باشد انجام خواهد داد. متأسفانه معدود اساتیدی هم هستند که با نشر اعتقادات ضد اسلامی عمل غیرقانونی و غیرشرعی انجام می‌دهند که بسیج دانشجویی پس از طی مراحل نهی از منکر آنها را معرفی کرده و طبق قانون، قطع همکاری آن‌ها را پیگیری خواهد کرد. (بدیهی است که مباحث علمی که ذات دانشگاه اقتضای آن را دارد مورد نظر نیست.)


5- نکته دیگر تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در سطح دانشگاه و گفتگوهای آزاد دانشجویی، تولید علم و تحول علوم انسانی است که بسیج دانشگاه از دیرباز بر روی آن تأکید داشته و از این به بعد هم پیگیری خواهد کرد.


اینجا و در جمع مسئولان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی میثاقی را در میان می‌گذارم:


1- میثاق ما با دانشجویان بودن برادر و خواهری دلسوز و صادق در کنار آنان است.


2- میثاق ما با مسئولان دانشگاه عمل به منویات رهبری، سندهای بالادستی و قوانین موضوعه کشور در کنار رفتار صادقانه و انقلابی است.


3- میثاق ما با تشکل‌های دانشجویی که بخشی از بدنه دانشجویی را نمایندگی می‌کنند نیز صداقت و مطالبه اجرای دقیق قانون و دعوت به جلسات گفت‌وگوی رو‌در‌رو است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.


در پایان با توجه به اولویت‌های مذکور و ضرورت روحیه انقلابی بنده این دوره مسئولیت بسیج دانشگاه را «تحرک انقلابی- عزای ضد انقلاب» اعلام می‌کنم و از همه اعضای محترم شورا برای تحقق آن یاری می‌طلبم.


والسلام علیکم و رحمه الله، خرمشهرها در پیش است...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار