۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۰۴
کد خبر: ۸۸۵۷۴
zand-moghadam

امیر زند‌مقدم، عضو هیات علمی و رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی(ره) ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز از تولید نسخه الکترونیکی مجموعه مقالات دانشگاه علامه(ره) خبر داد.



به گزارش عطنا، دکتر امیر زند‌مقدم، عضو هیات علمی و رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) درباره فعالیت‌های جدید این نشر اظهار کرد: انتشار 10 اثر فاخر به زبان‌ فارسی و غیرفارسی در شاخه‌های مختلف علوم‌انسانی و اجتماعی در سال جاری از جمله اهداف مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی(ره) است.

وی افزود: در حال حاضر انتشار 44 اثر در نوبت چاپ قرار دارد و تلاش داریم تا بسیاری از آن‌ها را تا مهر‌ماه به بازار نشر دانشگاهی عرضه شود. انتشار کتاب به زبان‌های غیر فارسی نیز از‌ جمله اولویت‌های مرکز به حساب می‌آید؛ در حال حاضر چند عنوان کتاب نیز در این زمینه در دست چاپ است. انتظار داریم که تا انتهای سال جاری در مجموع 60 عنوان چاپ نخست منتشر کنیم.

زند‌مقدم ادامه داد: مجموعه دو جلدی «آموزش کاربردی واژه» در سی‌امین نمایشکاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد؛ این مجموعه با مشارکت بنیاد سعدی تدوین شده و به آموزش واژه‌های فارسی به غیر فارسی‌‌زبانان اختصاص دارد. توزیع گسترده این مجموعه طی چند هفته آینده آغاز می‌شود. این آثار برای برنامه‌ریزی انتشارات دانشگاه درباره تولید کتاب‌های آموزش زبان فارسی برای غیر‌فارسی‌زبانان با عنوان «آزفا» و دیگر آثار نیز در دست تالیف است. ترجمه معکوس آثار فاخر نیز از دیگر برنامه‌های مرکزچاپ و انتشارات دانشگاه است.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی(ره) با اشاره به فعالیت مرکز در حوزه نشر الکترونیک گفت: اواخر سال 1395 قرارداد تولید کتاب الکترونیک بین دانشگاه و یکی از ناشران مطرح منعقد شد. فاز نخست این همکاری به انتشار 80 عنوان مجموعه مقالات همایش‌های دانشگاه اختصاص دارد و در حال تکمیل است.

زند‌مقدم درباره آمار تولید کتاب دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: 76 عنوان کتاب شامل 46 عنوان چاپ نخست، 16 عنوان تجدید چاپ و 14 عنوان مجموعه مقالات در سال 1395 در این مرکز به چاپ رسیده است. سال 1394 نیز مرکز در مجموع 55 عنوان کتاب منتشر کرده است؛ به‌عبارت دیگر در سال 1395 شاهد رشد حدود 28 درصدی بوده‌ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار