۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۶۴۲۷
ahmadi

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از فراهم‌شدن زمینه‌های مناسب برای حضور دانشجویان در واحدهای صنعتی براساس توافق‌نامه این وزارت‌خانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.


به گزارش عطنا، وحید احمدی در گفت‌وگو با آنا به تشویقی‌های درنظرگرفته شده برای دانشجویان و استادان کارآموز براساس موافقت‌نامه وزارت علوم با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما همه دانشجویان می‌خواهند کارآموزی و مهارتی را یاد بگیرند، چون در این صورت است که هم می‌توانند برای خود بعد از فارغ‌التحصیلی تلاشی داشته باشند و هم به درد جامعه بخورند.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: هم دانشجویان و هم دانشگاه‌ها این علاقه‌مندی جدی را دارند که وارد صنعت شوند و به محیط کار بیایند، اما مشکلی که وجود داشته این بوده است که حوزه کار و صنعت ما این آمادگی را نداشته و این اتصال متاسفانه قبلا ایجاد نشده است.


او افزود: براساس موافقت‌نامه‌ای که ما با وزارت صنعت امضا کرده‌ایم، قرار است مشوق‌هایی برای صنعت ایجاد کنند. طبق این تفاهم‌نامه واحدهای موظفی برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود و از سوی صنعت مجوزهای مهارت‌آموزی به آنها داده می‌شود.


احمدی ادامه داد: این واحدها جزو واحدهای درسی دانشجو قرار می‌گیرد و به هیچ وجه درس اضافه نیست و دانشجو باید حتما این دروس را بگذراند. اما مشکل هماهنگی بود و اینکه این دانشجویان را داخل مراکز صنعتی راه‌ نمی‌دادند، تلاش ما در حال حاضر برای ایجاد این هماهنگی است. وزارت صنعت و معدن، وزارت‌خانه‌های مربوطه و زیرمجموعه‌ها کمک می‌کنند تا زمینه مناسب برای حضور دانشجویان در صنعت ایجاد شود.


او گفت: ما از وزارت صنعت درخواست کرده‌ایم که هم زمینه حضور دانشجویان را فراهم کند و هم اینکه مشوق‌هایی را نیز تعیین کند. وزارت علوم درخواست کرده است تا استاد همکار از صنعت در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا با پذیرش آنها دانشجویان بهتر آماده شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار