۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۴۳۱۸
azadi resane dar dolat yazdahom (44)

عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی در برنامه «بررسی آزادی رسانه در دولت یازدهم» اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از مناظره چیست؟ ما در مناظره سخنرانی نمی‌کنیم که شخص مقابلمان را قانع کنیم.


به گزارش عطنا، این مناظره از سلسله مناظره‌های دانشجویی که توسط انجمن علمی_دانشجویی علوم سیاسی دانشگاه علامه بود که شنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور فعالان دانشجویی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دانشجویان موافق و منتقد دولت یازدهم برگزار شد و دکتر علیرضا کوهکن، عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان ناظر در این مناظره دانشجویی حضور داشت.


 عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از انجمن علمی علوم سیاسی، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از مناظره چیست؟ ما در مناظره سخنرانی نمی‌کنیم که شخص مقابلمان را قانع کنیم.


کوهکن با تاکید بر اینکه در مناظره قانع شدن طرف مقابل صورت نمی‌گیرد، گفت: در هر حال، ما تلاش می‌کنیم که تصویر بهتری از آنچه که در ذهنمان است به نمایش بگذاریم، بنابراین استفاده از کلمات شارپ (تیز و تند) و صحبت‌های بریده بریده مخاطب را جذب نمی‌کند.


وی افزود: من در مناظره قبلی نیز به شما دوستان گفتم که برنامه‌ای برای صحبت داشته باشید که قابل جمع‌بندی باشد، اما فارغ از آن، صرف برگزاری این جلسات در زمان مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری، اهمیت بسیاری دارد.


عضو هیئت علمی روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه یک کار اجتماعی در صورتی ادامه می‌یابد که همراه با آرامش باشد، اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم برنامه‌ای داشته باشیم که تبدیل به آخرین برنامه شود.


وی مهم‌ترین اثر این سخنرانی‌ها را تجربه‌ای دانست که در آینده مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد و اضافه کرد: من علاقه داشتم ضمن پرداختن به آزادی بیان در رسانه به بحث اقتصاد رسانه‌ها هم بپردازید که چرا با وجود بالا بودن جایگاه کار خبری در تمام دنیا در کشور ما این چنین نیست؟


کوهکن در پایان خاطرنشان کرد: ما باید حتما درباره موضوع اقتصاد رسانه نیز طرح‌ریزی کنیم و همیشه دعوای میان کاندیداها مهم نیست، بلکه آن چیزی که میان خود خبرنگاران می‌گذرد، حائز اهمیت است.


گزارش کامل این مناظره را اینجا بخوانید.


گزارش تصویری را اینجا ببینید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار