۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۴۸
کد خبر: ۸۳۴۴۵
ashab ashoraie todee va moarfe (23)

مراسم تودیع سیدشایان قادریان و معارفه محمدرضا زندی‌یکتا به سمت مسئول هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی در سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که ظهر یکشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اعضای فعال هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی این دانشگاه حضور داشتند و با اهدای هدایایی از آنها تقدیر به عمل آمد.


در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه اعضای این هیئت باید از سیاست‌بازی به دور باشند، گفت: متاسفانه کانون‌هایی هستند که به جای ترویج بصیرت به دانشجویان احساس می‌شود برای گروه‌های سیاسی کار می‌کند و بیرون از دانشگاه خط می‌گیرند. هیئت عاشورایی یک خط فکری بیشتر نباید داشته باشد و آن اینکه دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست. بنابراین این هیئت از آلوده شدن به جناح‌های سیاسی و سیاست بازی باید به دور باشد.


رئیس نهاد رهبری دانشگاه علامه با خالصانه خواندن عمل اعضای هیئت اصحاب عاشویی گفت: اعضای این هیئت با حسابگری سود و زیان به این هیئت نپیوستند و آنها در دانشگاه و خوابگاه دیده نمی‌شوند و سود مادی برایشان نیست و اجر و پادششان با خداست و حتما می‌دانید که این تیپ کارها اجر و پاداش و قربش نزد خدا بالاست.


وی با اشاره به اینکه صرف احساس تکلیف برای ظهور کافی نیست، اظهار کرد: یک شخص آمریکایی در ایران حضور یافته بود و هیئت‌های عاشورایی را بررسی کرده بود به ما می‌گفت در علوم انسانی که ما داریم همه چیز به سواد رسانه‌ای ختم می‌شود. در ایران‌ افراد دغدغه‌هایی خیلی بالایی دارند حتی راننده تاکسی‌ها هم برای شما نیم ساعت از دغدغه تحلیل می‌دهد. اما صرف دغدغه‌مندی کافی نیست و باید اقدام و عمل ‌هم صورت گیرد.


 او همچنین با تقدیر از ، سید شایان قادریان، مسئول سابق این هیئت، به محمدرضا زندی‌یکتا، مسئول جدید توصیه کرد: مسئول جدید باید سیاست‌گذاری کند و فعالیت‌ها باید گسترش یابند.


حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم با تبریک روز جوان به مناسبت تولد حضرت علی اکبر و اعیاد شعبانیه گفت: ما خون دل‌ها خوردیم و به اینجا رسیدیم و می‌توانیم به راحتی کنار هم بشینیم و نگران امنیت‌مان نباشیم. نقل شده است حضرت علی‌اکبر در مسیر کربلا که می‌رفت ایشان گفتند که اگر هزاران  بار قطعه قطعه شوم و جسدم خاکستر شود و باز هم زنده شوم دست از کمک به پدرم و مسیرش بر نمی‌دارم.


گوشه هایی از این مراسم را می بینید؛

عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار