۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۳۰۰۱
Poster-Site-395x255

مستند «پرزیدنت، آکتور سینما»، سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه به همت بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، اکران شد.


به گزارش عطنا، مستند «پرزیدنت، آکتور سینما» به کارگردانی و نویسندگی، محمدرضا بورونی، توسط مرکز مستند سفیر فیلم و به تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، تولید شده است.


این مستند درحالی امروز در دانشگاه علامه به اکران درآمد که چندی پیش اکران آن در دانشگاه شریف لغو شد.


موضوع مستند پرزیدنت، آکتور سینما بررسی روابط آمریکا و شوروی سابق در زمان جنگ سرد، در قسمتی از مستند گفته می شود: «آمریکا در جنگ رسانه‌ای خود موفق شد خواسته‌های مردم شوروی را بر داشته‌های آنان غلبه دهد چراکه مردم شوروی این‌را دیگر نمی دیدند که دولت به همه خانه می دهد بلکه از این ناراحت بودند که چرا خانه‌ها استخر ندارد، این یعنی اینکه رنج حسرت زندگی آمریکایی برای مردم بیشتر از بمب اتم بود».


مستند، علت اصلی سقوط شوروی را عقب نشینی‌های گورباچف دربرابر وعده‌های محقق نشده آمریکا و از طرف دیگر حجمه فرهنگی طراحی شده توسط آمریکا با استفاده از فرصت‌های پیش آمده از عقب نشینی شوروی می‌داند.


در پایان مستند هشداری نسبت به شباهت سیاست‌های خارجی آمریکا که منجر به فروپاشی شوروی شد با سیاست‌های این کشور در قبال جمهوری اسلامی می دهد.


تیزر این مستند را در زیر ببینید:


[aparat id="3xjXl"]

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار