۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۱۹۳۸
sardar bayaniye daneshgah alame baianie

بیانیه انتخاباتی شماره 2 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «سیاست و درک از منافع ملی» منتشر شد.


به گزارش عطنا به نقل از برنا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بیانیه شماره 2 خود در رابطه با انتخابات را با عنوان «سیاست و درک از منافع ملی» به شرح زیر منتشر کرد:



«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى


 یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»


بی شک رسالت ما که داعیه‌دار نمایندگی طیف عظیمی از نخبگان کشور هستیم، ایجاب می‌کند در این لحظه حساس، که به حق از تمامی وادی‌ها و بزنگاه‌های دیگر خطرخیزتر است، ضمن دعوت به مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات، «آگاهی بخشی» را به عنوان مهمترین هدف خود تا روزهای باقیمانده به انتخابات 29 اردیبهشت ماه 1396 دنبال کنیم.


گرچه هنگامی که بحث از مهمترین رویداد شکل دهنده در باب ایجاد تحول در جامعه و ثبات در صحنه سیاسی کشور می‌شود، قضاوت درست و همه جانبه در باب سیاست‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی گفتمان‌های موجود برعهده عقل و وجدان آگاه مردم است اما به راستی نمی‌توان نسبت به تمام گفتمان‌های حاضر در این صحنه بی اعتنا بود. به خصوص اینکه دانشجو همواره رسالت‌های بزرگی بر عهده داشته است. همانطور که رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان تیرماه 1395توصیه‌هایی مهم به دانشجویان داشتندکه در این برهه می‌توان به دو توصیه آن توجه جدی داشت:1-حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم- 2- نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده.


با استناد به این توصیه، باید فعالانه ماهیت وسیله‌‌های نامشروع برای رسیدن به اهداف را با آگاهی بخشی عمومی آشکار کنیم. سکوت جایز نیست؛ نباید به هر وسیله‌ای که در تناقض بودنش با منافع ملی بر هر کسی روشن است، فضای سالم انتخاباتی را به کلی از روال منطقی و مشروع خارج کرد.


 بر همگان روشن است که فوری‌ترین اثر توسل جستن به وسیله‌های نامشروع، تهدید جدی ثبات و آینده نظام، انقلاب و اسلام است. چرا که شکسته شدن مرز اصول و معیارهای کسب قدرت سیاسی و مصالح جامعه توسط کاندیداهای انتخاباتی آن هم در این آشفته‌بازار فشارهای بین المللی وساختاری علیه کشور، زمینه ساز این خواهد شد که فردا منافع بزرگتری را فدای حفظ قدرت کسب شده از این طریق کنیم.


شاید درخواست عمل بر اساس منافع ملی در فضای انتخاباتی از سوی عده‌ای که اعتقاد راسخ دارند هدف وسیله را توجیه می‌کند، نگاه رمانتیک به سیاست باشد اما باید آگاه بود که با برچسب زدن نمی‌توان عقلانیت را از سر این کشور دور کرد و قدرت آگاهی بخشی به افکار عمومی را نادیده گرفت.


تلاش برای حاکمیت قانون و زمینه‌سازی رشد و کارآمدی کشور در این عرصه هیچ گاه کار آسانی نبوده اما از آنجاییکه مهم ترین خطر احساس شده در فضای این روزهای سیاسی کشور، سوء استفاده از تریبون‌های مختلف برای وارونه جلوه دادن منافع ملی و سر دادن شعارهایی است که در نگاهی عقلانی از بیخ و بن با منافع ملی در تعارض است، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با رصد دقیق این فعالیت‌ها و تبلیغات بر خود لازم می‌داند از تمام کنشگران فعال در عرصه انتخابات درخواست کند در ادامه راه چند نکته را مد نظر قرار دهند.


۱_ مهم ترین اصل در پیگیری‌های برنامه‌های تبلیغاتی در برهه‌ای که کشور به عقلانیت نیاز دارد، اصل منافع ملی باشد.


۲_ متوسل شدن به حربه یارانه وکارانه از سوی هر طیف سیاسی با توجه به آگاهی کامل ازاوضاع اقتصادی کشور، نشان از بی خردی سیاسی و سوء استفاده سیاسی از فضای باز انتخاباتی است.


۳_ به بازی گرفته شدن وضعیت معیشت طبقه ضعیف جامعه برای پنهان کردن ضعف آشکار در ارائه برنامه بلندمدت توسط بعضی کاندیداها به شدت محکوم خواهد بود.


۴_ وعده‌های میلیونی در تغییر فضای کسب و کار، بدون ارائه برنامه مشخص که سابقا با بازتعریف نهادهای دولتی ظرفیتی 42 نفره اداری را غیرمنطقی و بدون محاسبات اقتصادی به 134 نفر افزایش داده اند و در یک سال گذشته برخی استخدام‌های نجومی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده اند، نمی تواند نشان از درک صحیح منافع ملی داشته باشد.


۵_ از تمامی کاندیداهای حاضر در صحنه رقابت درخواست می‌شود برنامه مشخص خود برای مسائل اساسی کشور از جمله محیط زیست، رونق اقتصادی از جمله بازبینی سیاست‌های بانکی، توجه به تکنولوژی‌های کارآمد در حوزه صنایع مادر، سیاست خارجی، مسائل اجتماعی مانند ازدواج، بیمه، بهداشت وآموزش عالی، جلب سرمایه گذاری خارجی( با توجه به محدودیت زیاد برای ایجاد کارخانه و اشتغال با توسل به منابع و درآمد داخلی) به شکلی عمومی ارائه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار