۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۱۲۶۷
etiyad mavad mokhader motad

اکرم السادات آهنگری، استاد دانشگاه علامه طباطبائی می‌گوید: در بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مسئولان بویژه دست اندرکاران فرهنگ و اقتصاد به هم اندیشی مثبت برسند که برای مقابله با اعتیاد آموزش و حل بیکاری راه کار اصلی است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، اکرم السادات آهنگری افزود: اعتیاد پدیده‌ای چند وجهی است که امروزه به یک بیماری مزمن تبدیل شده و برای پیشگیری از این بیماری همه گیر مشارکت جمعی نیاز است، مسئولان به این باور برسند که توزیع و تولید انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها در جامعه عاملی تهدیدکننده و خطرناک برای سرمایه انسانی آینده است و پایه‌های کشور را لغزنده می‌کند.


وی اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی مسئولان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است و باید این آگاهی آنان در زمینه اینکه تجارت موادمخدر صنعتی بسیار سودآور باشد ،به ویژه زمانی که با سایر مواد شیمیایی غیربهداشتی، خطرناک، سمی و ارزان دیگر نیز ترکیب می‌شود، افزایش یابد تا آنان با نگاه علمی و دلسوزانه، مردم را به مشارکت در مقابله با اعتیاد فرا خوانند.


آهنگری با بیان اینکه پس از آشکار شدن مصرف مواد مخدر توسط نوجوان، احساس یاس و سرخوردگی نباید والدین را از توجه به فرزندشان بازدارد، ادامه داد: والدین باید بلافاصله درباره چنین موضوع مهمی با فرزندشان صحبت کنند.


این روانشناس والدین را مهمترین پشتوانه‌ زندگی نوجوانان دانست و گفت: توجه آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، صحبت با نوجوان و توجه به او، نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه امتیازهای زیادی برای هر دو طرف خواهد داشت.


وی افزود: وقتی والدین می‌خواهند در مورد مصرف مواد مخدر با فرزندشان صحبت کنند، باید مطمئن شوند که این کار را با آرامش و در زمانی مناسب انجام دهند، برخی والدین از اینکه نتوانسته‌اند مانع مصرف مواد توسط فرزندشان شوند، احساس گناه، ناامیدی یا پشیمانی می‌کنند. اما این احساس، بیهوده است و والدین باید به جای کناره‌گیری از موقعیت، همچنان در کنار فرزندشان ایستاده و با حمایت از او، از تداوم چنین رفتارهایی جلوگیری کنند.


آهنگری اظهار کرد: والدین باید در چنین موقعیت‌هایی به فرزندشان کمک کنند تا با انتخابی جدید و مثبت، زندگی خود را متحول کند. آنها باید درباره‌ آنچه می‌بینند و احساس خود نسبت به آن، به فرزندشان توضیح دهند. والدین باید نگرانی خود را از تغییراتی که در زندگی و رفتارهای فرزندشان اتفاق افتاده است، به روشنی نشان دهند.


استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: در عین حال نوجوان باید بداند که والدینش نسبت به خوشبختی و سلامت او نگران هستند و می‌خواهند علت مشکلات او را دریابند، اگر والدین از مصرف مواد توسط فرزندشان مطمئن هستند، باید او را از این موضوع آگاه کنند و درباره تغییر رفتارها یا وضع ظاهری فرزندشان، با او صحبت کرده و توضیح دهند که چنین مسائلی می‌تواند به دغدغه و نگرانی بزرگی برای کل خانواده تبدیل شود.


آهنگری تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند سطح آگاهی مردم بویژه والدین را در برابر خطرات مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بالا ببرند تا بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با مدیریت درست و صحیح دنبال شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار