۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۵۶
کد خبر: ۸۰۱۷۴
salimi bajestani (3)

مراسم دانش‌آموختگی ۸۵۰ دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی، پنجم اردیبهشت‌ماه، هم‌زمان با عید مبعث در محل سالن تربیت‌بدنی پردیس مرکزی با حضور رئیس دانشگاه برگزار می‌شود.


 به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه درباره این جشن عنوان کرد: هر سال دانشگاه به مناسبت‌های مختلف جشن‌هایی را برگزار می‌کند که یکی از آن‌ها که در تقویم دانشگاه جای گرفته است، جشن دانش‌آموختگان است.


 سلیمی بجستانی با اشاره به این‌که این جشن برای ما و دانشجویان بسیار مهم است، اظهار کرد: تعداد دانش‌آموختگان شرکت‌کننده در سه مقطع حدود ۸۵۰ نفر است.


 وی اضافه کرد.: طبق آمار معاونت آموزشی، رتبه‌های برتر در مقطع کارشناسی ۷۸ نفر، کارشناسی ارشد ۲۶۰ نفر و دکتری ۲۵ نفر‌ است. با توجه به همراهی خانواده های دانش آموختگان، میزبان حدود ۲۵۰۰ نفر در روز جشن خواهیم بود.


معاون دانشجویی دانشگاه افزود: به  منظور ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی سایتی راه‌اندازی شد و دانشجویان و  برگزیدگان ثبت‌نام کردند و شرایط برای حضور دانش‌آموختگانی که تمایل داشتند، فراهم شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با اشاره به هم‌زمانی این جشن با عید مبعث بیان کرد: محوریتی با طرح یک شعار به جشن امسال داده شده و آن این است که تنها یک زمین بیشتر نداریم.


سلیمی بجستانی درباره هدف اصلی این برنامه خاطرنشان کرد: حفظ و تداوم ارتباط دانشجویان با دانشگاه، هدف اصلی این برنامه است.


وی افزود: دانشجویان باید بدانند که عضو‌ خانواده دانشگاهی علامه طباطبائی هستند که باید از توانایی‌هایشان استفاده کرد.


سلیمی بجستانی ادامه داد: خدا را شکر دانشجویانی که علامه‌ای هستند افتخارشان این است که روزی در این مجموعه درس خواندند که این مساله را در ارتباط‌های بیرون دانشگاه بیشتر حس می‌کنم.


 معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علامه تاکید کرد: باید خودمان ارزش و کرامت علم را حفظ کنیم که بخشی از آن برگزاری چنین جشن‌هایی است؛ واژه فارغ‌اتحصیل را هم به‌کار نمی‌بریم. این‌جا کسی از علم فارغ نمی‌شود بلکه همه‌ تا آخر عمر در حال یادگیری هستیم


وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مختلف، کانون دانش‌آموختگان هم در این جشن کار خود را به صورت جدی آغاز می‌کند. اطلاعات دانش‌آموختگانی که حضور دارند دریافت می‌شود و سامانه‌ای فراهم شده است تا دانش‌آموختگان سال‌های آینده اطلاعات خود را ثبت کنند.


سلیمی بجستانی با بیان این‌ نکته که جشن دانش‌آموختگان یک پتانسیل و استعداد است٬ تصریح کرد: برخی از دانش آموخنگان افراد موثری در جامعه هستند و باید علامه‌ای بمانند تا در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ‌کارآفرینی از آن‌ها استفاده کنیم.


 او افزود: وقتی با دانشجویان سر و‌کار داریم، باید نگاهمان به فعالیت‌های دانشگاهی به روز و‌ متفاوت شود زیرا وقتی شرایط کنونی دانشگاه را با سایر دانشگاه‌ها مقایسه می‌کنیم، شرمنده ‌نیستیم؛  فکر می‌کنم این مراسم برای همه یک شروع خوب است


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه در پایان سخنان خود ضمن بیان این نکته که مشکلات هرچقدر بزرگ باشند در مقابل اراده انسان ضعیف هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش رو بودن انتخابات و فصل جدیدی از پیگیری اولویت‌های کشور امید است مسائل جوانان و دانش‌آموختگان بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نقش بیشتری در پویایی جامعه و اقتصاد کشور داشته باشند.


گفتنی است معاونت فرهنگی اجتماعی، جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه را برای مقاطع کارشناسی بر اساس سال ورودی ۱۳۹۰ و کارشناسی ارشد بر اساس سال ورودی ۱۳۹۲ و دکتری بر اساس سال ورودی ۱۳۹۰ در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ برگزار می‌کند.


برای دریافت شرایط ثبت نام و اسامی رتبه‌‌های برتر روی لینک‌های زیل کلیک کنید؛


رتبه های برتر رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی


شرایط ثبت نام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار