۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۰۷
کد خبر: ۷۹۶۷۷
normohammadi (6)

دکتر مرتضی نورمحمدی، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی از اجرای طرح زکات علمی برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.


دکتر مرتضی نورمحمدی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار عطنا، اظهار کرد: طرح زکات علمی بسیار جدید بوده و به نظرم اولین باری است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این طرح فقط مختص دانشجویان شاهد و ایثارگر نیست و سایر دانشجویان دانشگاه هم می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: چون ما در آستانه امتحانات پایان ترم هستیم یک سری دروس درسی که عمدتاً دانشجویان در آن‌ها مشکل دارند را شناسایی کردیم.


نورمحمدی درباره این موضوع تصریح کرد:‌ استادان برجسته دانشگاه که این درس‌ها را تدریس می‌کنند، شناسایی و بر اساس روایت مشهور «زکات علم نشر آن است» با استادان مذاکره کرده‌ایم که آن‌ها نیز پذیرفته‌اند که به صورت رایگان به دانشجویان متقاضی درس بدهند.


وی اضافه کرد: این استادان در یک بازه زمانی 5 تا 6 ساعته درس‌هایی چون ریاضی، آمار، زبان، روش تحقیق و مواردی از این قبیل را به دانشجویان درس می‌دهند.


مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی همه دانشجویان دانشگاه می توانند به صورت رایگان در این طرح ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی که مخاطب اصلی ما هستند برای آمادگی هر چه بیشتر در امتحانات پایان ترم در این کلاس‌ها شرکت کنند.


وی با اشاره به اینکه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی در سال جدید برنامه‌های ویژه و خوبی تدارک دیده شده است، گفت: بخشی از این برنامه‌ها در راستای تقویت توانمندی‌های علمی، عزت‌مندی روحی و خودباوری دانشجویان شاهد و ایثاگر است تا بتوانند حضور پررنگ و مؤثر آنها را سطح دانشگاه و جامعه شاهد باشیم.


وی در ادامه از جمله برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگر در سال جدید به خصوص در فصل بهار را طرح زکات علمی، جشنواره دانشجویان نمونه، مهارت‌افزایی استادان مشاور شاهد و ایثارگر، بزرگداشت روز جانباز، جشنواره قرآنی و اردوهای یک و چند روزه برشمرد.


نورمحمدی به برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه شاهد و ایثارگر در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه است تا ضمن معرفی به جامعه دانشگاهی به عنوان دانشجوی نمونه برای سایر دانشجویان نیز شناخته شوند.



وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی را یک هزار نفر بیان کرد و افزود: در میان این دانشجویان ظرفیت‌های خوبی به ویژه در زمینه تحصیلات تکمیلی وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای آثار پژوهشی و مهارت‌های آموزشی خاصی هستند و هدف جشنواره دانشجوی نمونه شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز معرفی این دانشجویان به جامعه دانشگاهی است.


مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: چون عمدتاً تصویری که از دانشجویان شاهد و ایثارگر هست این بوده که این دانشجویان به لحاظ علمی شرایط لازم را ندارند و این جشنواره می‌تواند این تصویر را اصلاح کند و دانشجویان شاهد و ایثارگر هم به لحاظ فرهنگی و هم آموزشی و پژوهشی را معرفی خواهد کرد.


وی گفت: این جشنواره با حمایت جدی دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود که هدایای خوبی نیز برای برگزیدگان آن در نظر گرفته شده است.


نورمحمدی با بیان اینکه برگزاری دوره مهارت‌افزایی برای استادان مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر است از دیگر برنامه‌های ما است، بیان کرد: این دوره با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه برگزار می‌شود که بر اساس آن یک دوره آموزشی یک روز برای 31 نفر از استادان مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر طراحی که عمدتاً در راستای تقویت و آموزش مهارت‌های ارتباط‌گری و تقویت پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر است.


وی گفت: برگزاری این دوره کمک می‌کند که این استادان مشاور بتوانند به نحو مطلوب‌تری هدایت و مشاوره تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را انجام دهند.


مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی نیز از دیگر برنامه‌ها است، افزود: جشنواره قرآنی هر ساله توسط امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم برگزار می‌شود و در دو سطح بوده و سطح اول در دانشگاه‌ها است که از بین دانشجویان متقاضی در رشته‌های مختلف مثل حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر این مسابقه را برگزار می‌کنند.


وی درباره همین موضوع خاطرنشان کرد: در واقع ارزیابی و داوری افراد در خود اداره کل شاهد و ایثارگر انجام می‌شود و بعد از مشخص شدن افراد انتخابی در سطح مناطق ده‌گانه به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.


نورمحمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی برای شناسایی ظرفیت‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر و معرفی آن‌ها به دانشگاه و جامعه در زمینه قرآنی است، گفت: در دانشگاه علامه طباطبائی استعداد‌های خوبی در زمینه قرآنی داریم و حتی یکی از دانشجویان شاهد و ایثارگر ما حافظ کل قرآن است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار