۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۵۹
کد خبر: ۷۷۴۸۷
bazdid masoolan az masjad (37)

مسئولان بخش‌های مختلف معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی یک روز پیش از بهره‌برداری مسجد امام علی (ع) واقع در پردیس مرکزی این دانشگاه از این مسجد بازدید کردند.


به گزارش عطنا، در این بازدید محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی، محمود مرتضایی‌فر، مدیر امور اداری، محسن یعقوبی، رئیس اداره تدارکات و پشتیبانی، محمدحسین زندی، معاون مدیر امور اداری، مهدی اربابی، رئیس اداره نقلیه و خدمات عمومی دانشگاه و اکبر آخوندی، مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی در این بازدید با اشاره به اینکه آماده بهره‌برداری کامل از مسجد امام علی (ع) هستیم، گفت: پروژه مسجد از زمان ریاست قبلی دانشگاه، پایه‌گذاری و کارهایی در خصوص آن انجام شد ولی در دوره جدید تصمیم گرفته شد که از این مجموعه استفاده‌های بیشتری شود.


محمدرضا ویژه افزود: هدف ما این بود که این مسجد به یک مجموعه فرهنگی-عبادی تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف، چهار قسمت به این مجموعه شامل گالری موزه دانشگاه، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و درمانگاه، اضافه شد.


وی با بیان اینکه دانشگاه ما فاقد درمانگاه مناسب است، اظهار کرد: درمانگاه چیزی است که تمام دانشگاه‌های سطح یک از آن برخوردار هستند.


ویژه در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر در مجموعه فرهنگی- عبادی مسجد دانشگاه، میان گالری موزه و دفتر نهاد مقام معظم رهبری، راه‌رویی گسترده و فضایی سربسته با طراحی و معماری اسلامی ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند محوطه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های متنوع دانشگاه باشد ضمن‌آنکه این فضا می‌تواند جایگزین مناسبی باشد برای برگزاری نمایشگاه‌هایی که در حال حاضر در محوطه آزاد دانشگاه برپا می‌شوند.


وی اضافه کرد: به این ترتیب، ما دو فضای نمایشگاهی در اختیار داریم؛ یکی فضای گالری موزه دانشگاه و دیگری این راهرو نمایشگاهی که کاربری آن بیشتر است. زیرا وقتی دانشجویان برای اقامه نماز به مسجد می‌آیند از فضای فرهنگی که در آنجا وجود دارد هم می‌توانند استفاده کنند.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی افزود: سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم از فضای مسجد استفاده کنیم. فضای محوطه مجموعه فرهنگی مسجد چیزی حدود هفت هزار متر مربع است و براساس طراحی و معماری اسلامی روی آن کاشی‌کاری و منقس کاری صورت گرفته است و اگر نتوان گفت بهترین مسجد دانشگاهی تمام کشور است، اما به جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین‌های آن‌ها است.


وی خاطرنشان کرد: من بیشتر مساجد دانشگاه‌ها را دیده‌ام و مسجدی به این اندازه و با این دقت از نظر فضای معماری ندیده‌ام. ضمن‌آنکه از نظر مساحت قابل مقایسه با مسجد دانشگاه تهران است. در مجموع سعی کردیم کاری که انجام می‌دهیم در شأن دانشگاه علامه طباطبائی که در آن علوم انسانی و علوم اسلامی تدریس می‌شود، باشد.


ویژه با بیان اینکه ما دقت کردیم مسجد و کتابخانه مرکزی دانشگاه معماری خاص و نوینی داشته باشند و استادندارهای قابل قبولی هم در آن استفاده شده است، بیان کرد: فکر می‌کنم که این مجموعه چهره دانشگاه ما را کاملاً تغییر داده است.


در حاشیه این بازدید، تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی قبل از افتتاح رسمی این مسجد که فردا انجام می‌شود، در حال اقامه نماز بودند.


نسرین بایرامی و فاطمه اصفهانی که از دانشجویان کارشناسی رشته حقوق این دانشگاه هستند، در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا رضایت و خشنودی خود را از راه‌اندازی مجتمع آموزشی_فرهنگی امام علی(ع) اعلام کردند، این‌ها از جمله دانشجویانی بودند که قبل از مسئولان این مکان فرهنگی را افتتاح کرده‌اند که ضمن خوش و بش با دکتر ویژه و آقای مرتضایی‌فر، عکس یادگاری هم انداختند.


گزارش تصویری:


عکس: ایوب قادری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
هانیه مرادی
Iran (Islamic Republic of)
21/01/1396 - 21:20
0
0
سلامواقعا عکس هاتون ضعیف هستن از بین این 32 عکسی که گذاشتین کمتر از 5 عکس خوب میشه دید 
پر بازدیدها
آخرین اخبار