۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۱۶
کد خبر: ۷۷۱۱۵
Eftetahie-Msasjed-Allame (1)

وزیر علوم گفت: دانشگاه جامع نگر و مسئول در قبال جامعه» شعار دانشگاه‌های کشور در سال جدید است و برای اشتغال زایی مورد تاکید مقام معظم رهبری، دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان اجرا می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از وزارت علوم، محمد فرهادی در دیدار نوروزی با مدیران وکارکنان وزارت علوم گفت: طی دو سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری توانستند حدود ۵۰۰ میلیون دلار محصول دانش بنیان صادر کنند و مجلس شورای اسلامی و دولت نیز قوانین و مقررات خوبی برای حمایت از این شرکت‌ها در سال گذشته تصویب کردند.


وی افزود: در سال ۹۶ با همکاری سازمان برنامه و بودجه، صندوق رفاه دانشجویان مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان را برای پرداخت وام به دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است و به همه دانشجویان دکتری ماهانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان وام پرداخت می‌شود.


وزیرعلوم اظهار داشت: اجرای آمایش آموزش عالی، سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی، تقویت آموزش‌های مهارتی و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت از جمله برنامه‌های محوری این وزارت در سال ۹۶ است.


فرهادی اضافه کرد: در آخرین روزهای سال گذشته۴۰۰ میلیارد تومان صکوک به دانشگاه‌ها پرداخت شد تا بدهی‌های انباشته شده از گذشته را تسویه کنند و سال جدید را بدون مشکل مالی آغاز کنند.


وی تاکید کرد: در سال ۹۵ در بخش‌های مختلف آموزش عالی توفیقات خوبی کسب کرده ایم برای مثال می‌توان به ارتقای چشمگیر شاخص‌های رشد علمی و توسعه فناوری اشاره کرد که گزارش‌های آن به تفصیل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.


وزیر علوم افزود: همچنین در سال گذشته در بخش دیپلماسی علم و فناوری شاهد کثرت حضور هیئت‌های دانشگاهی خارجی در کشور و اجرایی شدن تعدادی از طرح‌های پژوهشی مشترک با دانشگاه‌های خارجی بودیم.


فرهادی گفت: در بخش آموزشی نیز دستاوردهای مهمی داشتیم که از جمله آن تاسیس ۷۰ رشته میان رشته‌ای و واگذاری برنامه ریزی درسی به دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ بود.


وی افزود: در سال ۹۵ بسیاری از اختیاراتی که حق دانشگاه‌ها بود و در گذشته سلب شده بود به دانشگاه‌ها تفویض شد.


وزیر علوم با اشاره به تصویب اعتبارات مناسب برای پژوهش در قانون بودجه سال ۹۶ گفت: در سال جاری ۱۳۱ آزمایشگاه مرکزی تجهیز خواهند شد و چند آزمایشگاه نیز به عنوان آزمایشگاه مرجع تعیین می‌شوند.


فرهادی اضافه کرد: «دانشگاه جامع نگر و مسئول در قبال جامعه» شعار دانشگاه‌های کشور در سال جدید است و در همین راستا و برای اشتغال زایی مورد تاکید مقام معظم رهبری، دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان در دانشگاه‌های کشور اجرا خواهد شد.


وی با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال ۹۶ گفت: وظیفه دانشگاه‌ها، تشویق مردم به حضور در انتخابات و فراهم کردن طرح دیدگاه‌های مختلف در محیط دانشگاه‌ها بدون جانبداری حزبی است.


وزیر علوم تاکید کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی، دولت در سال گذشته موفقیت‌های خوبی کسب کرد که از جمله آن رسیدن به طراز تجاری مثبت و پیشی گرفتن صادرات از واردات بود.


فرهادی رسیدن به تورم تک رقمی، کسب رشد اقتصادی یازده درصد با لحاظ کردن بخش نفت و ۹ درصدی بدون آن و ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید را از جمله توفیقات دولت یازدهم در سال ۱۳۹۵ برشمرد.


وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال و اهمیت موضوع اشتغال گفت: دولت یازدهم موفق شد در سال گذشته از طریق فعال شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط برای ۲۲ هزار نفر شغل ایجاد کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار