۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۱:۱۳
کد خبر: ۷۷۰۵۶
app-mobile-net

گوگل ابزار کدنویسی تازه ای موسوم به Guetzli را عرضه کرده که با استفاده از آن می توان فایل تصویری با فرمت JPEG را ۳۵ درصد فشرده تر کرد، امری که به باز شدن سریع تر صفحات وب کمک می کند.




به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از تک نیوزورلد، Guetzli لغتی آلمانی و به معنای کوکی است که کاربران با استفاده از آن می توانند تصاویر JPEG باکیفیت و سازگار با انواع مرورگرهای وب طراحی کنند. Guetzli با برنامه های متنوع پردازش تصویر و همین طور استانداردهای فعلی JPEG سازگاری دارد.


این ابزار کدنویسی شباهت های زیادی با الگوریتم Zopfli گوگل دارد که برای تهیه فایل های تصویری کم حجم PNG به کار می رود. الگوریتم یاد شده اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود و دو سال بعد نسخه پیشرفته تر آن موسوم به Brotli با فشرده سازی در حد ۲۶ درصد بیشتر از الگوریتم های قبلی در دسترس قرار گرفت.


مایکروسافت از سال قبل استفاده از Brotli را در مرورگر اینترنتی Edge آغاز کرد و به تازگی کروم و فایرفاکس هم از Brotli پشتیبانی می کنند. گوگل مدعی است Guetzli تعادل مناسبی میان حفظ کیفیت تصاویر تحت وب از یکسو و حجم فایل از سوی دیگر ایجاد می کند و لذا بهتر از رقبای خود عمل می کند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار