۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۴۶
کد خبر: ۷۴۳۴۱
neshastmohyitzestadabyat (9)

نشست آسیب‌شناسی قوانین محیط زیست به مناسبت روز درختکاری و با حضور ژما جواهری‌پور، دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری انجمن اسلامی آزاد‌اندیش، دوشنبه 16 اسفند‌ماه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با نمایش فیلمی کوتاه در مورد محیط زیست کشور و محوربندی موضوعات جلسه ادامه پیدا کرد.


دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار با ابراز خرسندی از حضور در یک دانشکده علوم انسانی، گفت: آن چیزی که امروز مشکل عمده ما در آموزش محیط زیستی بوده، عدم پرداخت به بحث فرهنگی محیط زیست است.


دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار از جدی بودن آسیب‌های محیط زیست خبر داد و گفت: امیدوارم با طرح شکل‌گیری تفاهم‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان محیط زیست کشور این آسیب‌ها برطرف شود.


وی افزود: ما در حوزه‌های مختلف علوم انسانی مانند، حقوق و ادبیات محیط‌زیستی ضعف داریم و لازم است تا در همه این ابعاد فعالیت شود.



جواهبری‌پور به ابلاغیه 22 بندی مقام معظم رهبری در مورد محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این ابلاغیه به موضوعاتی از قبیل اقتصاد سبز، آموزش و فرهنگ‌ سازی تأکید  شده و سندی بالادستی برای فعالیت‌های بیشتر در این حوزه است.


 دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع توسعه پایدار در میان کشورهای جهان، این مسأله را وابسته به سه محور اصلی محیط زیست، اقتصاد و اجتماع دانست و اظهار کرد: اگر این سه عامل در ارتباط با هم قرار بگیرند، توسعه پایدار اتفاق می‌افتد.


در ادامه دانشجويان حاضر در جلسه از شرایط مناطق شهری خود در ارتباط با کم آبی و دعوا‌های قومی و بومی در زمینه مسأله آب سخن گفتند.


سپس برنامه در ارتباط با موضوع هایی همچون پسماند ها،شکار پرندگان مهاجر، مدل مدیریت بومی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و اهمیت شرکت در همایش‌های ملی دانشگاه سبز ادامه پیدا کرد.


در پایان برنامه نیز دانشجویان به همراه دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار به صورت در حیاط دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی یک اصله نهال کاشتند.



 عکس: فربد آقابیگی-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار