۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۷۱۵۴
مکران-7
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی استقبال مردم از گروه جهادی، فرهنگی مکران دانشگاه علامه طباطبایی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: برای ما غیرقابل تصور بود ولی معلم‌ها، دانش‌آموزان و اولیاء آنها استقبال خوبی از طرحهای ما به خصوص در حوزه مشاوره دارند.

مکران-7

دکتر غلامرضا ذکیانی که هم اکنون در منطقه مکران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، افزود: تیم اردوی جهادی، فرهنگی مکران دانشگاه علامه طباطبائی از روز 21 اسفندماه در منطقه "سیریک" از شهرستانهای استان هرمزگان حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا قرار بود منطقه "جاسک" نیز تحت پوشش این اردوی جهادی، فرهنگی قرار گیرد، بیان داشت: به دلیل محدودیت در امکانات و نفرات فقط در خدمات‌رسانی به منقطه سیریک هستیم.

ذکیانی، تصریح کرد: در این اردو 32 نفر از فعالان فرهنگی حضور دارند که اکثر آنها از دانشگاه علامه طباطبائی هستند.

وی در هیمن رابطه، افزود: از این تعداد چهار نفر از دانشگاه خوارزمی، سه نفر از دانشگاه صنعتی شریف و سه نفر نیز گروه مستدسازی از دانشکده هنر دانشگاه تهران و بقیه از دانشگاه علامه‌ طباطبائی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه گروه جهادی، فرهنگی مکران در سه رشته انسانی، ریاضی و تجربی به دانش‌آموزان این منطقه خدمات آموزشی ارائه می‌دهد، گفت: در منطقه سریک به دلیل محرومیتهایی که در زمینه آموزشی وجود دارد بیشتر در این حوزه متمرکز شده و خدمات‌رسانی می‌کنیم.

وی اذعان داشت: در این اردو بحث مشاوره را به خوبی فعال کرده و دو نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه خانمها کاظمیان و خباز به همراه آقای رضایی که دارای کارشناسی ارشد مشاوره هستند به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

ذکیابی با اشاره به اینکه از امروز خانم دکتر شایگان نیز که از نیروهای وزارت‌خانه هستند نیز به مجموعه اضافه می‌شوند، گفت: وی با خود 5 میلیون تومان کتاب برای بحث کمک‌آموزشی آورده است. ضمن‌آنکه ما علاوه بر کمکهای دانشگاه علامه طباطبائی، 2 وانت کتاب آموزشی خریداری شده انتشارات گاج و قلم‌چی را بین دانش‌آموزان این منطقه توزیع کرده‌ایم.

وی افزود: گروه اردوی جهادی، فرهنگی مکران بیشتر بری روی مقاطع تحصیلی پیش‌دانشگاهی و سوم دبیرستان متمرکز شده است، ضمن‌آنکه خانم دکتر شایگان نیز درحوزه مقطع ششم ابتدایی فعالیت می‌کنند.

ذکیانی پایان اردوی جهادی و فرهنگی مکران دانشگاه علامه طباطبائی را 29 اسفندماه اعلام کرد و گفت: در این اردو، آموزش و پروش شهرستان سیریک میزبان ما بود که از همراهی آنها تشکر می‌کنم.

گفتنی است که منطقه مکران به سواحل دریای عمان گفته می شود و هم اکنون تحت مدیریت نداجا می باشد. مُکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده‌است.

عمران و رسیدگی به سواحل مکران مورد تاکید ویژه رهبری بوده و بنا به فرمایشات ایشان ، این منطقه گنجی فراموش شده است که بایستی هر چه سریعتر از ظرفیت ها و مواهب موجود در آن بهره برده و زیرساخت های لازم برای این امر به وجود آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار