۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۸۲۱
Tajdide Beyat Daneshgahian ba arman haye emam khomeini (2)

دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


به گزارش عطنا، صبح امروز 17 بهمن‌ماه، استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی به صورت دسته‌جمعی با حضور در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های انقلاب  تجدید بعیت کردند.


بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این مراسم با اهدای شاخه‌ی گل و قرائت فاتحه یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند. ضمن‌آنکه هنگام ادای احترام حاضرین در این مراسم، به امام راحل سرود جمهوری اسلامی نیز نواخته شد.


در این مراسم، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از استادان و کارکان دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند. ضمن‌آنکه از دانشگاه علامه طباطبائی نیز حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، حجت‌الاسلام سیدضیاء حسینی، معاون نهاد رهبری در این دانشگاه، مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی و حجت‌اله الماسی، مشاور اجرایی معاونت دانشجویی حضور یافتند.


این گزارش حاکی است، یکی از مهمترین حاشیه‌های مراسم تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرائت فاتحه و گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی بود که در کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی به خاک سپرده شده است.


گفتنی است، شعار محوری برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به مناسبت ایام دهه فجر امسال «دانشگاه اسلامی، اقتصاد مقاومتی و مشارکت حداکثری» است. ضمن‌آنکه در پایان این مراسم، دانشگاهیان با اهدای گل و سپس قرائت زیارت‌نامه و همچنین زیارت مزار مطهر امام راحل(ره) با آرمان‌های امام تجدید میثاق کردند.


متن میثاق‌نامه منتشر شده دانشگاهیان کشور  به شرح ذیل است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین


 در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ما دانشگاهیان ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به مستضعفان و مسلمانان جهان تبریک می گوییم و در این حرم مطهر و ایام باشکوه که یادآور روزهای بزرگی از تاریخ زرین انقلاب اسلامی است، به روح بلند و ملکوتی امام راحل (رحمه‌الله علیه) و شهیدان همیشه حاضر انقلاب، بویژه استادان و دانشجویان شهید درود می‌فرستیم و با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام وفاداری می کنیم. ما دانشگاهیان بر این باوریم که دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، جشن خیزش عظیم ملتی است که از ظلم و وابستگی و تبعیض به ستوه آمده و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، بساط مستکبران را از این کشور برچید و استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و آنان را از وابستگی سیاسی به شرق وغرب نجات داد. به شکرانه و پاسداشت این موهبت عظیم، با خداوند لایزال و با یکدیگر پیمان می‌بندیم:


 ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت تدبیر و امید، همه ‌همت، دانش و مهارت خود را برای اعتلای علمی و فناوری کشور، در راستای حفظ و گسترش ارزش‌های مقدس آن و وصول به آرمان‏های رفیع انقلاب به‌کارگیریم و با گسترش و تعمیق فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تربیت متخصصان متعهد در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، قوام‌بخش شجره طیبه انقلاب اسلامی، در مسیر تحقق جامعه مهدوی باشیم.


ما بر این باوریم که اقتدار علمی، پژوهشی و فناوری کشور، مرهون نگاه عمیق، هدایت‌ها و حمایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از دانشگاه و آموزش و پژوهش است. بی‌تردید قوام و استمرار این خیزش علمی نیز به التزام برنامه­ریزان و مجریان به رهنمودهای داهیانه آن رهبر فرزانه و تلاش برای استقرار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بستگی دارد. بر این مبنا خود را ملزم به اطاعت از معظم له میدانیم و تأکید می‌کنیم که تقویت رشد علمی و فناوری کشور، با همسویی و حمایت همه‌جانبه از دانشگاهیان و اتکا به توان پژوهشگران و متخصصان داخلی میسر است .


ما دانشگاهیان با پیروی از رهنمودهای پیامبرگونه امام راحل و تأکید مقام معظم رهبری برای حضور در صحنه و مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت، همه‌ افراد و گروه‌ها را به حفظ وحدت، تقویت انسجام ملی، حضور و مشارکت فعال در عرصه­های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دعوت می‌کنیم و متعهد می‌شویم که همه ظرفیت‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای خود را برای تحکیم وفاق ملی و برگزاری باشکوه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌کارگیریم.


ما دانشگاهیان، اهتمام همه‌جانبه خود را برای ترویج و معرفی اسلام اصیل و سیره پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و اله و سلم) به جهانیان اعلام و حمایت خود را از مبارزات عدالت‌خواهانه همه مظلومان عالم، بویژه مدافعان وحدت و عزت مسلمین در فلسطین، سوریه، عراق و یمن اعلام می­کنیم؛ همچنین همه دانشگاهیان و پژوهشگران در ایران اسلامی و سایر کشورها را به نفی خشونت و هوشیاری و وحدت در برابر تحرکات تفرقه‌انگیز و تأسی به آموزه‌ها و منش حضرت امام راحل (ره) در حفظ وحدت و مواجهه با توطئه‌های استکباری دعوت می‌کنیم.


ما دانشگاهیان در سی و هشتمین سالروز فجر انقلاب اسلامی،  ضمن دعوت همه استادان، دانشجویان و خانواده‌های محترم آنان به شرکت پرشور در جشن و راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوّم بهمن، مجدداً یاد حضرت امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم؛ و از ذات اقدس الهی می‌خواهیم که ما را در زمره خادمان به اسلام و انقلاب اسلامی قرار داده، توفیق پاسداری شایسته از دستاوردهای این انقلاب الهی را به ما عنایت فرماید.


عکس: افشین عزیزی- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار