۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۰۹
Placso

رییس جمهوری با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه ساختمان پلاسکو و تقویت توان کشور در مدیریت بحران؛ در حکمی دکتر محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس را به ریاست "هیأت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو" منصوب و از وی خواست تا ظرف دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را جهت اطلاع مردم ایران منتشر کند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این باره به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد تقی احمدی

رییس محترم دانشگاه تربیت مدرس

سلام علیکم


در پی حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران که صحنه ایثار و فداکاری آتش نشانان غیور شد و احساسات عمومی مردم ایران را در کمک به آسیب دیدگان و وحدت و انسجام ملی در برخورد با چالش ها نشان داد؛ از آن نظر که باید همه تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اتخاذ شود و توان کشور در مدیریت بحران تقویت گردد؛ لازم می دانم، «هیأت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» به ریاست جناب عالی و عضویت شخصیت های علمی و خبره در تخصص‌های مختلف ذیربط به شرح ذیل تشکیل شود و ظرف مدت دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را با «بررسی علل و عوامل وقوع آتش ‏سوزی و فرو ریختن ساختمان»، «نحوه مدیریت محیطی حادثه»، «کیفیت هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران»، «راه‌های پیشگیری از تکرار آن» و «اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم» ارایه و گزارش دقیقی جهت اطلاع مردم شریف ایران منتشر نماید.


کلیه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط موظفند با این هیأت همکاری نموده و اطلاعات مربوط را در اختیار بگذارند.


دکتر علی اکبر آقا کوچک
دکتر سعید بختیاری
مهندس فرج اله رجبی
مهندس شاپور طاحونی
آقای نصرالله طهماسبی
دکتر محمد فاضلی
دکتر سید باقر مرتضوی
دکتر رسول میرقادری
دکتر مهدی هداوند

توفیق هیأت محترم را در انجام این وظیفه ملّی از خداوند بزرگ خواستارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

هیئت ویژه تعیین‌شده، ترکیبی با تخصص‌های مختلف است و از افراد زیر تشکیل می‌شود:

Mohammad Taghi Ahmadi






دکتر محمدتقی احمدی، ریاست هیئت و رئیس دانشگاه تربیت مدرس. دکترای مهندسی عمران از دانشگاه توهوکو، ژاپن و نویسنده ده‌ها مقاله درباره سازه‌های ساختمانی، سدها و سایر حوزه‌های مهندسی عمران است.


Ali Akbar Agha koochak


دکتر علی‌اکبر آقا کوچک، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس، متخصص مهندسی عمران و فارغ‌التحصیل سازه‌های فولادی و سازه‌های دریایی از دانشگاه لندن. وی مجری تحقیقاتی درزمینه آسیب‌پذیری‌های ساختمان‌های فولادی بوده و سابقه عضویت در کمیته‌های مبحث ششم و دهم مقررات ملی ساختمان و عضویت در انجمن مهندسی راه و ساختمان ایران را داراست.


Farajollah Rajabi


مهندس فرج‌الله رجبی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و نماینده شیراز در مجلس دهم است. وی پیش‌تر مدیرعامل سازمان قطار شهری و شهردار شیراز بوده است.


Shapour Tahooni


مهندس شاپور طاحونی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متخصص تحلیل سازه‌هاست. کتاب‌های مهندس طاحونی در سال‌های ۱۳۶۵، ۱۳۶۶، ۱۳۷۳ و ۱۳۸۴ به‌عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب‌شده‌اند. ایشانمسئول کمیته مبحث دهم مقررات ملی ایران (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی) و عضو کمیته‌های زیر بوده‌اند: آیین‌نامه زلزله (استاندارد ۲۸۰۰)، آیین‌نامه بتن ایران،آیین‌نامه بارگذاری مقررات ملی ایران (مبحث ۶)، مبحث بیست و یکم مقررات ملی ایران (پدافند غیرعامل).


Saeid Bakhtiari


دکتر سعید بختیاری، فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران و متخصص تحقیقات آتش و ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش است. او عضوکمیته‌های مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ایران از ۱۳۷۷ تاکنون،تدوین و بازنگری پنج استاندارد ملی ایران درزمینه آتش (۱۳۹۱ تاکنون) و دارای پژوهش‌های مقایسه‌ای و میدانی در زمینه ایمنی ساختمان‌های عمومی در برابر آتش است.


Seyyed Bagher Mortazavi


دکتر سیدباقر مرتضوی، استاد گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه تربیت مدرس نویسنده ده‌ها مقاله و کتاب در حوزه ایمنی و بهداشت‌کارو ازجمله مقالاتی درباره حریق و آتش است.


Rasoul MirGhaderi


دکتر رسول میرقادری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و دارای دکتری مهندسی سازه از دانشگاه پردو آمریکاست. وی رئیس کمیته تخصصی مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، عضو کمیته تخصصی بخش مهندسی سازه و ابنیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مؤلف پنج جلد کتاب درزمینه طراحی سازه‌های فولادی، مترجم پنج جلد کتاب و مؤلف مقالات متعدد به انگلیسی و فارسی است.


Mohammad Fazeli


دکتر محمد فاضلی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع و دکتری جامعه‌شناسی سیاسی است؛ وی تألیف و ترجمه ده‌ها کتاب‌ و مقاله در حوزه دموکراسی و مطالعات نظری جامعه‌شناسی و اجرای پروژه‌های میدانی در سنجش فسادو ارزیابی تأثیرات اجتماعی را به انجام رسانده و در حال حاضر معاونت پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده دارد.


Mehdi Hadavand


دکتر مهدی هداوند، حقوق‌دان و استاد حقوق عمومی و اداری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی. نویسنده مقالات متعدد در زمینه‌های حقوقی و بالأخص حقوق اداری و هم‌چنین مؤلف کتبی درزمینهٔ حقوق اداری تطبیقی، اصول حقوق اداری، نظام حقوقی رسیدگی به تخلفات مهندسین ساختمان، نظام حقوقی رسیدگی در روابط کار، نظام حقوقی رسیدگی در شهرداری‌هاو نظام حقوقی رسیدگی به اختلافات کارفرمایان با سازمان تأمین اجتماعی است.


Nasrollah Tahmasbi Ashtiani


نصرالله طهماسبی آشتیانی، از کارشناسان ارشد صنعت بیمه و عضو شورای عالی بیمه است؛ آخرین سمت وی معاون نظارت رئیس‌کلبیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی هم‌اکنون عضو هیئت‌مدیرهیکی از بیمه‌های خصوصی و هیئت‌رئیسه انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار