۲۸ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۴۰۸
farhadi

محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره عملکرد رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سال‌های اخیر گفت: رئیس این دانشگاه یکی از بهترین رؤسای دانشگاه بوده که در ایجاد دانشگاهی با کیفیت بالا، پربار و پیشرو در بسیاری از امور موفق عمل کرده است.


به گزارش عطنا، محمد فرهادی در حاشیه نخستین گردهمایی مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا تاکید کرد: آثار ارزنده فارسی که اکنون در دست داریم مکتوباتی به جامانده از ادیبان کشور پهناور ایران در سال‌های دور است که اکنون به کشورهای فارسی زبان همسایه یکدیگر تبدیل شده‌اند و این ریشه‌داری و قرابت فارسی‌زبانان را می‌رساند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کرسی‌های فارسی‌آموزی برای افراد غیرفارسی‌زبان در 31 کشور دنیا و در دو سطح دانشگاهی و غیردانشگاهی دایر کردیم که تعداد ‌51 کرسی زبان فارسی در سطح دانشگاهی و حدود 200 کرسی زبان فارسی غیرآکادمیک هستند و فارسی‌زبانان یا زبان‌شناسان فارسی از ایران و دیگر کشورها به تدریس این زبان می‌پردازند.


فرهادی آموزش زبان فارسی در داخل کشور را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: بیش از 500 دانشجو در داخل کشور مشغول به آموزش زبان فارسی هستند.


وی افزود: ما برای همه دانشجویان غیرایرانی که جهت تحصیل رشته‌های مختلف به ایران وارد می‌شوند در هشت مرکز آموزشی کشور، طی یک دوره شش‌ماهه زبان فارسی را آموزش می‌دهیم و معمولا این افراد حتی پس از فراغت از تحصیل به آموزش زبان فارسی ادامه می‌دهند و به‌خصوص به یادگیری اشعار فارسی علاقه نشان می‌دهند.


وزیرعلوم همچنین با اشاره به برنامه‌های آینده این وزارتخانه برای گسترش زبان فارسی در کشورهای مختلف اذعان کرد: وزارت علوم در آینده نیز کرسی‌های زبان‌آموزی میان دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار خواهد کرد که در چارچوب تفاهم‌نامه‌های میان دانشگاه‌ها محل برگزاری این کرسی‌ها در داخل و یا خارج از ایران خواهد بود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار