۲۸ دی ۱۳۹۵ ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۵۱۵
Salar-Ameli

حسین سالارآملی اظهار کرد: در آینده، دانشگاهی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که با رویکردی بین‌المللی برنامه‌ریزی و اقدام کند و عدم این نگاه می‌تواند ضربه سنگینی به دانشگاه و در نتیجه وزارت علوم وارد آورد که در این راستا دانشگاه علامه را پیش‌رو و موفق می‌بینیم.


به گزارش عطنا، حسین سالارآملی، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در حاشیه نخستین گردهمایی مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی دنیا در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه جزو دانشگاه‌های مادر در حوزه علوم انسانی است و ما شاهد آن هستیم که کیفیت دانشگاه علامه طباطبائی روزبه‌روز در حال افزایش است.


وی افزود: آنچه که در مورد این دانشگاه دارای اهمیت بسیار است نگاه مسئولان این دانشگاه برای بین‌المللی شدن دانشگاه است، هیئت رئیسه این دانشگاه هم پیگیری و انجام امور بین‌المللی را در دستور کار خود دارند و این موضوع برای ما در وزارت علوم دارای اهمیت زیادی است.


سالارآملی به اهمیت بین‌المللی شدن تمامی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در آینده دانشگاهی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که با رویکردی بین‌المللی برنامه‌ریزی و اقدام کند و عدم این نگاه می‌تواند ضربه سنگینی به دانشگاه و در نتیجه وزارت علوم وارد آورد که در این راستا دانشگاه علامه را پیش‌رو و موفق می‌بینیم.


وی برنامه‌های وزرات علوم برای گسترش زبان فارسی در سطح بین‌المللی را در دو بخش برشمرد و ادامه داد: نخستین اقدام وزات علوم برگزاری کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی است که در کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌کنیم و در حال حاضر تعداد آنها 51 کرسی در 31 کشور مختلف است.


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل دومین بخش برنامه‌های این وزارتخانه را حمایت از کرسی‌ها خواند و افزود: همه کرسی‌هایی که به همت ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا فارسی‌دوستان و ایران‌شناسانی که در سرتاسر دنیا انجام می‌شود توسط وزارت علوم حمایت می‌شوند.


وی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها در بازگویی و بیان چالش‌های پیشروی زبان فارسی بسیار موثر است و با برگزاری این نوع گردهمایی‌ها و تکیه بر این فرصت‌ها می‌توانیم همگرایی به وجود بیاوریم و تجربیات را منتقل کنیم.


سالارآملی تعداد فارسی‌شناسان حاضر در این گردهمایی را 81 نفر برشمرد و گفت:120 نفر ایرانیانی نیز در این گردهمایی هستند که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که همه مهمانان با حضور در این همایش به هم‌اندیشی و بیان تجربیات کمک می‌کنند.


گفتنی است نخستین گردهمایی مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی بیش از 40 کشور دنیا صبح امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه با حضور اعضای وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه علامه طباطبائی به مدت دو روز آغاز شد که طی آن پنل‌های تخصصی در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های زبان فارسی در دنیای معاصر بحث و تبادل نظر می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار