۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۴۳۳۸
poster_gerde-hamaee-modiran

گردهمایی روسای گروه‌های زبان و ادبیات فارسی از 43 کشور طی روزهای 28 و 29 دی‌ماه در دانشگاه علامه طباطبائی در راستای گسترش و توسعه زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، پوروفایی در نشست خبری گردهمایی مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی سراسر دنیا در ایران اظهار کرد: زبان و ادبیات فارسی از دیرباز در سطح جهان محل توجه بوده و مفاخر بزرگی از این زبان و ادبیات در سطح جهان وجود دارند که آثار آنها در دانشگاه‌ها محل توجه است.


دبیر علمی همایش مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی سراسر دنیا در ایران با تاکید بر اینکه سهم ایران از ادبیات جهان گران‌سنگ است، افزود: پس از انقلاب به دلایل گوناگون همچون پیوند زبان و سیاست و روابط بین‌الملل، زبان فارسی در دنیا پیوسته محل نظر بوده و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.


وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال گذشته سیاست‌های وزارت علوم در جهت گسترش زبان و ادبیات فارسی با تکیه بر روش‌های علمی و منطقی بوده است که این همایش نیز در راستای این سیاست‌ها و به منظور استحکام و انسجام روش‌ها و منش‌های گسترش زبان فارسی است.


پوروفایی ضمن بیان اینکه مهمان‌هایی از 43 کشور از سراسر دنیا در این گردهمایی حضور خواهند داشت، اظهار کرد: مدیران کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی و برخی از اساتید حوزه ایران‌شناسی در این گردهمایی حضور به هم می‌رسانند.


طی دو روز برگزاری این همایش در دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر ارائه 30 سخنرانی تخصصی، از سه تن از برجستگان و توسعه‌دهندگان زبان فارسی در دنیا نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.


poster_gerde-hamaee-modiran

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار