۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۴۳۱۵
sadan-zakaee

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، گفت: استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی در دانشگاه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.


به گزارش عطنا به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سعدان زکائی با حضور در نشست نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون چالش‌های پیش روی آموزش عالی کشور و تبیین راهکار‌های مناسب در جهت بهبود نظارت و ارزشیابی بر حوزه‌های مختلف و گسترده آموزش عالی بایستی در دستور کار مسئولین نظارت و ارزیابی دانشگاه قرار گیرد.


وی افزود: حمایت و گسترش دانشگاه‌های تقاضا محور، ارتقای کیفیت آموزش عالی در سطح کشور، گستردگی بدون التزام آموزش عالی بدون درنظر گرفتن ماموریت ها، نظام آموزش عالی بسته و درخود مانده از منظر بین‌المللی از اصلی ترین چالش‌های وزارت علوم است.


رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاداتی را در مقابله با این چالش‌ها مطرح کرد و گفت: امروز خوشحالیم در آموزش عالی کشور دانشگاهی چون دانشگاه فنی و حرفه ای استقرار یافته زیرا طبق ماموریت خود که تربیت تکنیسین صنعت و بازار است قدم می‌گذارد و فارغ‌التحصیلانش مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.


وی افزود: استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی در مرحله اول پیاده سازی این نظام در دانشگاه‌های شهر تهران و توانایی رقابت در بعد بین‌المللی با توجه به ظرفیت خالی دانشگاه‌ها که متاسفانه هم اکنون در حال افزایش است را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار